فرديناندو جوئگيلانو نويسنده ارشد فايننشال تايمز درباره چشم انداز اقتصادي صندوق بين المللي جهان براي سال2014 را همچنان نشان دهنده روند کند رشد اقتصادي دانست.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فايننشال تايمز ؛ جوئيگيلانو افزود : صندوق بين المللي پول به تازگي چشم اندازه آينده براي اقتصاد جهاني را منتشر کرده است و اين سند نشان مي دهد اقتصاد جهاني در مقايسه با بحران اقتصادي که در دو هزار و هشت شروع شد، اندکي رشد داشته است. 

وي ادامه داد : بر اساس پيش بيني صندوق بين المللي پول، اقتصاد جهاني به صورت کلي در سال دو هزار و چهارده، سه مميز شش دهم درصد رضد خواهد داشت که در مقايسه با دو مميز نه دهم رشدي که در 2013 دارد، اندکي بيشتر خواهد بود. 

جوئيگيلانو گفت : خبر خوب نيز براي کشورهاي پردرآمد است که رشد اقتصادي آنان از حدود يک درصد در سال جاري به دو درصد در سال 2014 مي رسد. به صورت خاص، پيش بيني ها در خصوص انگليس خوش بينانه تر از ديگر کشورهاست. 

وي تصريح کرد : با اين حال همه اين پيش بيني ها با احتياط کامل صورت مي گيرد زيرا ميزان رشد اقتصادي در کشورهاي در حال توسعه به مراتب کمتر از چيزي بود پيش بيني شده بود. صندوق بين المللي پول درباره چالش هاي سياسي پيش روي کشورهاي در حال توسعه و توسعه يافته هشدار داده است. اقتصاددانان اين مرکز مي گويند که بسياري از سياستمداران از اجراي سياست هاي لازم براي ايجاد رشد باثبات سرباز زده اند.

جوئيگيلانو گفت : در حال حاضر بر اساس پيش بيني هاي کريستين لاگارد رئيس صندوق بين المللي پول، کشورهاي در حال توسعه در رشد اقتصادي پيش تازي مي کنند در حالي که آمريکا در ميانه و اروپا بعد از آن قرار دارد.
برچسب ها: صندوق ، کند ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار