رییس پلیس فتای استان کرمان گفت: فرهنگ سازی برای استفاده درست از اینترنت، تنها راه جدایی از حملات هکرهای سودجو در فضای سایبری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، سرهنگ کامبیز اسماعیلی در نشستی خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد ، افزود: در راستای فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آگاهی مردم از تله های اینترنتی و سایبری برنامه های زیادی اجرا شده است.

وی تهیه و توزیع انواع بروشور ، لوح فشرده و برگزاری همایشهایی با عنوان آگاه سازی از فضای سایبری را از جمله ی این برنامه ها عنوان کرد.

سرهنگ اسماعیلی خطاب به فعالان فضای آی تی استان به عنوان سفیران آموزش دهنده استفاده درست از اینترنت به مردم، خاطرنشان کرد: همه انرژی خود را صرف برگزاری کلاس ها و برنامه هایی که می تواند تاثیر بزرگی در سطح آگاهی مردم بگذارد، داشته باشند.

مدیر کل فناوری اطلاعات استانداری نیز در این نشست با اشاره به تهدیدات بزرگ فضای سایبری و اینترنت گفت: فضای مجازی فضایی نامحدود و دارای مرزهای جغرافیایی نامشخص است که امروزه میلیون ها انسان در کشورهای مختلف به دلیل نداشتن آگاهی های لازم از این تهدیدات، دچار گرفتاری می شوند.

محمد مهدی شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه بعضی ازاین تهدیدها زیر ساختهای حیاتی کشور را مختل می کنند ،مهمترین خطر فضای سایبری را کلاهبرداری با هویتی نامشخص به صورت حرفه ای عنوان کرد.

وی از برنامه ریزی برای راه اندازی مرکزی با عنوان دفاع سایبری در استان کرمان خبر داد و افزود: این مرکز به منظور شناسایی و رفع حملات متخلفان در فضای سایبری ایجاد می شود./س


برچسب ها: اینترنت ، آگاه ، سایبری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.