فرمانده نيروي هوا و فضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت:مدل بازسازي شده هواپيماي بدون سرنشين آر.كيو ۱۷۰در آينده نزديك به پرواز در مي آيد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران؛سردار سرتيپ پاسدار امير علي حاجي زاده در همايش يك روزه جنگ ديروز، جنگ امروز، ناگفته هاي آر.كيو ۱۷۰ در مشهد افزود:از زماني كه هواپيماي بدون سرنشين و جاسوسي آر.كيو ۱۷۰ آمريكا در دو سال گذشته از سوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در منطقه شرق كشور رهگيري و بر زمين نشانده شد تاكنون، كارهاي تحقيقاتي بسيار بر روي اين هواپيماي پيشرفته انجام شده است.
وي گفت: اين هواپيما جزو آخرين فناوري هاي آمريكا در زمينه هواپيماهاي بدون سرنشين بوده و از توانمندي بسياري برخوردار است.
وي اظهار داشت: اين هواپيما به رغم برخورداري از تكنيك هاي رادار پنهان، با توان نظامي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و بدون آنكه صدمه اي ببيند، بر زمين نشانده شد و تاكنون به اطلاعات خوبي در فناوريهاي اين هواپيما دست يافته ايم.
سردار حاجي زاده ادامه داد: اين هواپيما به ده ها پروژه تقسيم شده و بسياري از كاركنان ذيربط در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مشغول انجام كارهاي عملياتي و مطالعاتي بر روي آن هستند.
وي گفت: موتور هواپيماي آر.كيو ۱۷۰ نسل پنجم است و موتورهاي هواپيماهاي بدون سرنشين در ايران نسل سوم است و فقط براي دستيابي به توليد اين موتور بايد ۳۵ سال وقت صرف مي كرديم.
وي اظهار داشت: هواپيماي بدون سرنشين شاهد ۱۲۹ كه از سوي نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حال ساخت است، قادر مي باشد در ارتفاع ۲۴ هزار پايي و به طور مداوم به مدت ۲۴ ساعت و در مسافت چند هزار كيلومتر پرواز كند.
سردار حاجي زاده اظهار داشت: ايران با برخورداري از توانمندي پرتاپ موشك به فضا مي تواند موشك دوربرد تا شعاع ۱۲ هزار كيلومتري هم توليد كند ولي نيازي به اين امر ندارد و تاكنون موشكهاي تا برد دو هزار كيلومتري توليد كرده است.
فرمانده نيروي هوا و فضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: دشمنان و استكبار جهاني كه با تحميل جنگ هشت ساله نتوانستند به اهداف خصمانه خود كه همانا ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي بود، دست يابند، امروز از طريق تهاجم فرهنگي و تحريم هاي اقتصادي به دنبال نيل به نيات خصمانه خود هستند.
وي افزود: همانگونه كه در دوران دفاع مقدس نيروهاي مسلح با رشادت هاي بسيار از سرحدات ميهن اسلامي دفاع كردند امروز هم بايد با برنامه ريزي صحيح و تكيه بر توانمندي و توليدات داخلي و خودكفايي در بخش هاي مختلف اقتصادي و اقتصاد مقاومتي، دشمنان را ناكام بگذاريم.
سردار حاجي زاده گفت: رزمندگان اسلام با جانفشاني هاي بسيار در دوران دفاع مقدس درس فراموش نشدني به دشمنان دادند طوري كه آنها ديگر جرات حمله نظامي به كشور ما را ندارند.
وي افزود: فتنه بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ از جمله اقدام هاي خصمانه دشمنان عليه نظام جمهوري اسلامي بود كه سعي كردند با كشته سازي در اين فتنه بين مردم تفرقه ايجاد كنند.
وي اظهار داشت: ايران اسلامي با رهبري دور انديشانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب ۳۵ سال ثابت قدم و استوار در برابر ترفندهاي دشمنان ايستاده و مستكبران به رغم تهديدات بسيار نتوانسته اند در مقابله با اين كشور راه به جايي ببرند.
انتهاي پيام/

منيع:ايرنا
برچسب ها: هواپیما ، آر کیو ، پرواز ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.