مشاور شهردار و رئيس دفتر توسعه شهري منطقه 2 گفت: کلان شهر تهران با داشتن حدود 17 درصد از جمعيت شهرنشين کشورمهمترين قطب جمعيتي محسوب مي شود.

طباطبايي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: منطقه 2 شهرداري تهران با جمعيتي بيش از 800 متر به عنوان يکي از بزرگترين مناطق 22 گانه و معادل جمعيت برخي استان هاي کشورمان است.

رئيس دفتر توسعه شهري منطقه 2 افزود: بر اساس آمارهاي رسمي هم اکنون 37 درصد از جمعيت کلان شهر تهران دربيش از 630 هزار واحد مسکوني غير مقاوم زندگي مي کنند که منطقه 2 تهران نيز علي رغم اينکه از مناطق توسعه يافته محسوب مي شود ليکن سهمي از اين مساحت فرسوده را دارا است که عمده تري لکه آن فرحزاد در شمال غربي و طرشت در جنوب منطقه است.

وي در ادامه تصريح کرد: به همين منظور شهرداري منطقه 2 با همکاري سازمان نوسازي شهرتهران دفاتر خدمات نوسازي را در محلات و محدودهاي داراي بافت فرسوده براي تصريح در اجراي طرح هاي بهسازي، نوسازي و توانمندسازي بافت هاي مذکور راه اندازي خواهد کرد.

طباطبايي در ادامه بيان داشت: با احداث دفاتر نوسازي، شاهد تبديل فرآيندهاي نوسازي به جريان به جرياني مردمي، کمک به تحقق مديريت يکپارچه شهري، کمک به تامين نيازمندي هاي خدماتي در محلات، ارتقا کيفيت زندگي، ارتقا هويت محلي و توليد ارزش افزوده در بافتهاي فرسوده خواهيم بود./

برچسب ها: جمعیت ، تهران ، غیر مقاوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار