رئیس همایش تخصصی ابعاد شبکه های اجتماعی گفت: شبکه های اجتماعی دارای مزایا و معایبی است که اگر مسئولان اندیشمندان با یک زاویه دید به آن نگاه کنند می توان از فرصت های این فضا به درستی بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار اورژانسit باشگاه خبرنگاران قاضی مغربی رئیس همایش تخصصی ابعاد شبکه های اجتماعی ابعاد شبکه های اجتماعی در نشست خبری این همایش با بیان اینکه سال 90 استراتژی پژوهشکده it بروز جدی در حوزه فضای مجازی قرار داده است افزود: از این رو در سال 90 همایش دفاع سایبری، 91 همایش بررسی ابعاد زندگی دوم و در سال جاری نیز همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه های اجتماعی را برگزار می کند که این سلسله نشست ها در سال های آتی نیز ادامه پیدا می کند. 
 
وی با بیان اینکه رسالت جهاد دانشگاهی این است که تلاش دارد تا موضوعات فضای سایبری را از منظر علمی به صورت جدی وارد سطح جامعه کند ادامه داد: مباحث سایبری بیشتر در دانشگاه های و فضاهای نظامی مطرح می شود آن هم با حضور اساتید و دانشجویان شبکه های اجتماعی و فرصت و تهدیدهایی دارند که نمی توان به نحو مطلوب استفاده کرد که مقدمه آن شناخت است و اگر شناخت دقیق و بدون پیشداوری داشته باشیم می توانیم با آن منطقی برخورد کنیم و در این همایش نیز با توجه به نظام جمهوری اسلامی ایران به شبکه های اجتماعی پرداخته شده است و نتایج آن در اختیار مسئولان قرار خواهد گرفت. 
 
قاضی مغربی با بیان اینکه مقالات رسیده به همایش بدون پیش داروی و صرفا از نظر علمی و ساختاری بررسی شده است ادامه داد: از این رو در همایش روز شنبه 20 مهر ماه دیدگاه های مختلفی مطرح می شود و از همایش مقدمه ای برای ادامه فعالیت در حوزه شبکه های اجتماعی است و این قدم اول است که ضروری است سایر دستگاه ها موضوعات ارائه شده در این همایش را در همایش های بعدی خودشان مطرح کنند. 
 
ضرورت تعامل اندیشمندان علوم انسانی و فنی 

رئیس همایش تخصصی ابعاد شبکه های اجتماعی در ادامه گفت: مقالات رسیده به همایش درد و بعد علوم انسانی و علوم فنی و مهندسی بررسی شده است متاسفانه اندیشمندان این دو حوزه همدیگر را نمی شناسد و این همایش فرصتی برای ایجاد تعامل و تبادل نظر میان اندیشمندان این دو بخش است و امیدواریم ماحصل این همایش ارائه اطلاعات شفاف به مسئولان و مردم اندیشمندان باشد. 
 
وی با بیان اینکه از همایش اول بیش از 5 هزار دی وی دی و 2 هزار کتاب در اختیار مسئولان و ... قرار گرفته است اظهار کرد: تلاش داریم تا نتایج همایش ها را برای انجام تحقیقات دراختیار اندیشمندان و پژوهشگران قرار دهیم تا بتوانیم با اطلاع رسانی خوب و هزینه کم بتوانیم به هدفمان برسیم و اگر موضوعی را به طور جهانی و در سطح گسترده ارائه کنیم ارزش آن هم کم می شود. 

وی در پایان اظهار کرد: گسترش مشورت استفاده از خرد جمعی اطلاع رسانی و افزایش صمیمیت از جمله مزایای شبکه های اجتماعی و نقض حریم شخصی شایعه پراکنی ترویج سبک زندگی غربی و ایجاد نیازهای کاذب از جمله معایب این گونه شبکه ها هستند./  ع2
برچسب ها: شبکه ، اجتماعی ، سایبر ، زاویه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.