" عمرالبشیر" ، رئيس جمهوري سودان واشنگتن را به توطئه چيني عليه خرطوم متهم کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ؛ عمرالبشير در اولين سخنان خود پس آغاز تظاهرات اعتراض آميز در اين کشور، آمريکا را به توطئه براي براندازي نظام سياسي سودان متهم کرد.

رئيس جمهوري سودان آمريکا را به توطئه چيني عليه خرطوم  و تلاش براي براندازي نظام سياسي سودان متهم کرد.

عمر البشير در اولين سخنراني پس از آغاز اعتراضات داخلي در سودان، در جمع هزاران نفر از هوادارانش در شرق سودان گفت:« آمريکا توان سرنگوني هيچ نظامي را ندارد و آنانکه معتقدند امروز حاکم اصلي جهان آمريکاست به آنان مي گويم جهان پروردگاري دارد  که از آن حمايت مي کند و ما بر اساس همين اعتقاد در برابر آمريکا موضع گيري مي کنيم».

وي افزود:« توطئه هاي خارجي عليه کشور سال هاست آغاز شده است، وقتي حکم بازداشت من از ديوان کيفري بين المللي صادر شده بود  همه بر اين باور بودند که نظام فروپاشيده است».

عمر البشير تصريح کرد:« ادعا مي کردند رئيس جمهوري سودان نمي تواند به خارج از سودان سفر کند اما تا چين در شرق دور رفتم و چند روز قبل نيز خواستار رواديد سفر براي ورود به نيويورک يعني خانه اوباما شدم هر چند با اين درخواست موافقت نشد».

وي افزود:« آنانکه با سودان دشمني مي کنند و به دروغ عليه ما تبليغ مي کنند، اين جمعيت پاسخ ما به آنان است، اينها مردم سودانند و مزدور و خائن نيستند».
برچسب ها: سودان ، امریکا ، البشیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار