سخنگوي وزارت بهداشت در دولت غزه گفت بسته شدن گذرگاه رفح موجب شده است واردات دارو از مصر که سي درصد داروها و تجهيزات پزشکي مورد نياز ساکنان غزه را تامين مي کرد، متوقف شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "اشرف القدره" در گفتگو با شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي درباره بحران کمبود دارو در نوار غزه به علت بسته شدن گذرگاه رفح گفت: "بسته شدن گذرگاه رفح موجب شده است توانايي بيمارستان ها و مراکز پزشکي غزه براي ارائه خدمات به شهروندان سي درصد کاهش پيدا کند. بيشترين نقص در بخش بيماران سرطاني و بيماري هاي خوني مشاهده مي شود. کمبود برخي تجهيزات پزشکي مورد نياز بيماران کليوي نيز محسوس است و مبتلايان به بيماري هاي مزمن مانند بيماري هاي قلبي و فشار خون و ديابت هم نمي توانند داروهاي مورد نياز خود را دريافت کنند. کمبود مسکن و پادتن نيز در همه استان هاي نوار غزه محسوس است. ذخاير داروي مبتلايان به بيماري هاي مغز و اعصاب نيز به سرعت در حال کاهش است. ادامه روند کنوني موجب خواهد شد ذخاير يکصد قلم دارو تا پايان سال 2013 به طور کامل تمام شود. 

"اشرف القدره" درباره مسيرهاي واردات دارو به نوار غزه گفت: "داروها و تجهيزات پزشکي مورد نياز غزه از سه مسير اصلي وارد مي شود. مسير نخست به برادران فلسطيني ما در کرانه باختري مربوط است که محموله ها را طبق اعلام نياز ما و توانايي خودشان ارسال مي کنند. بخش ديگري از داروها در نوار غزه را موسسات بين المللي و امدادرساني تامين مي کنند و بخشي ديگر نيز از طريق مصر يا از طريق کشورهاي عربي و اسلامي که با مصر رابطه تجاري دارند تامين مي شود. ما با برادران مصري توافق کرده بوديم که 30 درصد داروها از طريق گذرگاه مرزي رفح وارد غزه شود. اين داروها با کمک موسسات حامي فلسطيني ها در مصر به صورت ماهيانه به غزه ارسال مي شد. حوادث اخير در مصر موجب شد انتقال دارو از مصر به نوار غزه به علت تدابير امنيتي متوقف شود". 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار