صندوق توسعه ملي به منظور کنترل برداشت بانک مرکزي از حساب اين صندوق هفته آينده جلسه مشترکي با حضور مسئولان بانک مرکزي و بانک هاي عامل در صندوق توسعه ملي برگزار مي کند.

سيد صفدر حسيني رئيس هيئت عامل صندوق توسعه ملي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: مهم ترين برنامه اصلي اين صندوق اجراي خط مشي تعيين شده  براساس قانون و به منظور مساعدت و کمک به کارآفرينان و سرمايه گذاراني که با محدوديت در تامين منابع مالي براي اجراي پروژه هاي پربازده به منظور رفع مشکلات اقتصادي کشور هستند.

سيد صفدر حسيني ادامه داد: صندوق توسعه ملي براساس يک تدبير ملي از سوي نظام تدوين و ايجاد شد و تمام سعي بر اين است که منابع حاصل از فروش نفت و گازي که به حساب صندوق توسعه ملي که نزد بانک مرکزي است واريز مي شود به متقاضيان براي رفع مشکلات اقتصادي کشور براساس مديريت صحيح و هدايت منابع براي کمک به رشد اقتصادي کشور توسط کارآفرينان و سرمايه گذاران دريافت شود.

وي در پاسخ به اين سوال که در رابطه با کاهش پروسه طولاني پرداخت تسهيلات اين صندوق به متقاضيان آيا برنامه اي در دستور کار داريد، گفت: علت طولاني بودن زمان پرداخت تسهيلات اين صندوق به متقاضيان مربوط به ارزي بودن تسهيلات اين صندوق است.

رئيس هيئت عامل صندوق توسعه ملي تصريح کرد: اين کار به علت بررسي امکان بازگشت منابع پرداخت شده به متقاضيان است به همين علت صندوق توسعه ملي هفته آينده با حضور مسئولان بانک مرکزي و بانکهاي عامل جلسه اي در اين مورد در صندوق توسعه ملي برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: برنامه ، اصلی ، خط مشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار