وحشي بافقي كه همه او را با "دوستان شرح پريشاني من گوش كنيد" به ياد مي‌آورند، گرچه در يزد غريب است اما چهره اي جهاني دارد و شايد در باور كمتر كسي بگنجد كه وحشي بافقي حتي از داشتن سنگ قبري ساده نيز بي‌بهره است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

به طور قطع باور اينكه نشان دقيقي از قبر وحشي بافقي در يزد نيست و تنها محدوده خاكسپاري او مشخص است، اندكي براي دوستداران وحشي مشكل است اما واقعيت اين است كه اكنون 40 سالي است بر روي سنگ قبر شكسته و قديمي وحشي بافقي را آسفالت پوشانده است.

اهالي يزد فقط مي دانند كه قبر وحشي بافقي در خيابان مهدي است و شايد در پاركي كه در اين خيابان، به تنديس رنگ و رو رفته اي از اين شاعر نامي مزين شده است.

از آنجا كه پارك در مجاورت خيابان اصلي قرار دارد و هم پارك و هم خيابان 40 سال پيش با هم روكش آسفالت شدند، قبر وحشي بافقي زير آسفالت مدفون شد.

در دو سه سال اخير، برخي مسئولان فرهنگي استان يزد تلاش‌هايي براي يافتن قبر اين شاعر نامي انجام دادند تا شايد بتوانند مقبره اي كوچك و ساده براي او احداث كنند اما شهرداري يزد در آن زمان اعتراف تكان دهنده اي كرد.

شهردار وقت يزد اعلام كرد كه مشخص نيست قبر وحشي بافقي در وسط خيابان مهدي قرار گرفته يا در داخل پارك و اين امر در واقع تلاش نيم بند مسئولان فرهنگي استان يزد را نيز نيمه كاره گذاشت.

اكنون با اين نظر شهرداري، يافتن مقبره وحشي بافقي ديگر كار ساده اي نيست و از نظر فني و عمراني نياز به بررسي دارد.

و از اين روست كه وحشي بافقي را در يزد غريب مي دانيم زيرا سهم او از همه اشعار زيبايش پس از مرگ، بي‌نشاني و تنها تنديسي رنگ و رو رفته از چهره وحشي بافقي است.

شاعري كه مي توانست به نماد شعر و ادب فارسي در استان يزد تبديل شود اكنون در بي نشاني به سر مي برد

اما امروز به همت دانشگاه یزد ،اندیشمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد با حضور 200 اندیشمند صاحب نام کشور قرار است کنگره ایی در شان این شاعر بی نشان در بافق برگزار شود .

در این کنگره ابعاد مختلف زندگی وحشی بافقی و آثار به جا مانده از او به مدت دو روز با حضور اندیشمندن و ادب دوستان  کشور و جهان بحث و معرفی خواهد شد./س

 
برچسب ها: وحشی ، بافقی ، غریب ، اشنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.