معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينکه کره شمالي تحت فشار قدرتهاي بزرگ و به خصوص آمريکا قرار دارد، گفت: ايران از مواضع صلح‌طلبانه و آزادي‌خواهانه ملت کره شمالي حمايت مي‌کند و اميدواريم اين ملت بتواند بر مشکلات فعلي غلبه کند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور عصر ديروز سه‌شنبه در ديدار "جونگ يونگ سو" وزير کار جمهوري دموکراتيک خلق کره از دولت اين کشور بخاطر حضور هيئت عالي رتبه کره شمالي در مراسم تحليف دکتر روحاني قدرداني کرد.

وي با اشاره به روابط نزديک و صميمانه جمهوري اسلامي ايران و جمهوري دموکراتيک خلق کره گفت : تهران به روابط دوستانه خود با پيونگ يانگ پايبند بوده و علاقمند است سطح روابط و مناسبات دو کشور در تمامي زمينه ها گسترش يابد.
 
معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينکه کره شمالي تحت فشار قدرتهاي بزرگ و به خصوص آمريکا قرار دارد، اظهار داشت: ايران از مواضع صلح‌طلبانه و آزادي‌خواهانه ملت کره شمالي حمايت مي‌کند و اميدواريم اين ملت بتواند بر مشکلات فعلي غلبه کند.
 
جهانگيري با تاکيد بر لزوم توسعه کره شمالي در زمينه‌هاي مختلف خاطرنشان کرد: اين امر نيازمند استقرار ثبات و آرامش در آن منطقه است و بي‌ترديد همه کشورهاي همسايه نيز خواهان برقراري صلح و امنيت هستند.
 
معاون اول رئيس‌جمهور اظهار اميدواري کرد که دولت کره شمالي بتواند از طريق گفتگو و از راه ديپلماتيک در جهت برون‌رفت از مشکلات حرکت کرده و زمينه برقراري ثبات و امنيت در اين کشور را فراهم کند.
 
وزير کار جمهوري دموکراتيک خلق کره نيز در اين ديدار سفر خود به ايران را مثبت و در جهت گسترش روابط دو کشور ارزيابي کرد و گفت : اين سفر در چهلمين سال برقراري روابط سياسي ايران و کره شمالي انجام شده است.
 
وي با تاکيد بر اينکه دولت کره شمالي همواره از مواضع جمهوري اسلامي ايران در استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي حمايت کرده است، افزود : کره شمالي با فشارهاي غير منطقي دشمنان و بويژه آمريکا بر ملت ايران مخالف است و آن را محکوم مي‌کند.
 
جونگ يونگ سو با تبريک روي کار آمدن دولت دکتر روحاني خواستار گسترش سطح روابط و توسعه مناسبات اقتصادي تهران - پيونگ يانگ شد .
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار