اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي از پشت صحنه سريال "معماي شاه"، به كارگرداني محمدرضا ورزي بازديد كردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، حجت الاسلام احمد سالك كاشاني رئيس و علي مطهري و حجت الاسلام مفيد كياني نژاد اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با حضور در كاخ سعد آباد، محل فيلمبرداري سريال معماي شاه، شاهد فعاليت ها و مراحل توليد اين سريال فاخر بودند.
 
پس از ضبط چند پلان در حضور مهمانان سريال معماي شاه، مهمان و ميزبان در نشستي صميمي، درباره روند توليد اين سريال گفت‌وگو كردند. محمدرضا ورزي، كارگردان اين سريال با بيان اينكه شخصيت هاي اين سريال بر اساس مستندها و همچنين خاطرات آنها و نزدكانشان شكل گرفته است، گفت: كوشيده‌ايم نكات نمايش داده شده در سريال با واقعيت در تضاد نباشد و حتي بازيگران اين سريال تمامي شخصيت سازي ها و رفتارشناسي شخصيت ها را بر اساس فيلم هاي مستند انجام داده اند و اين موضوع مي تواند به جدابيت سريال كمك كند. وي در ادامه صحبت هاي خود افزود: دو سال و نيم كار پژوهشي براي نگارش اين سريال انجام شده است كه مراحل فيلمبرداري اين سريال تا پايان بهار سال اينده ادامه خواهد داشت.
 
در ادامه اين نشست، علي مطهري، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: بازخواني تاريخ معاصر ايران، به طور حتم مسووليت بزرگ و سنگيني است كه بر دوش عوامل اين سريال گذاشته شده است. وي افزود: در بيان تاريخ، نبايد حقيقت قرباني مصلحت شود و تمامي گرايش ها و افرادي كه در جريان انقلاب نقش داشتند بايد براي مردم معرفي شوند و آينده حركت افراد پس از انقلاب، نبايد تاثيري در بيان گذشته شان داشته باشد.
 
حجت الاسلام سالك كاشاني، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اينكه بخش زيادي از آموزش انسان از طريق چشم صورت مي گيرد و رسانه مهم ترين ابزار اموزش در دنياي امروز است، افزود: فيلم و سريال نقش الگو سازي در جامعه دارد و مي تواند فضاي جامعه را تغيير دهد و سريال معماي شاه كه به بيان تاريخ انقلاب اسلامي از سال 1317 تا 1357 مي پردازد، مي تواند در مسير حركت جامعه اثرگذار باشد.
 
دكتر موسي حقاني، كارشناس تاريخ معاصر ايران و پژوهشگر اين سريال نيز تأكيد كرد: بسياري از كشورها در سال هاي اخير در جريان تاريخ سازي، به ايران و انقلاب اسلامي پرداخته اند كه با حقيقت و واقعيت تاريخي در تضاد است در اين شرايط سريال معماي شاه،مي تواند يكي از مهم ترين ابزارهاي كشورمان در مقابل جنگ نرم رسانه اي دشمن باشد. وي افزود: اين سريال به بيان زندگي شاه از سال 1317 تا پيروزي انقلاب اسلامي مي پردازد و در نگارش اين سريال، تلاش كرده‌ايم واقعيت ها و نقش افراد مختلف به خوبي بيان شود.

انتهاي پيام/ص
برچسب ها: معمای شاه ، سریال ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۲
سلام
دستتون درد نکنه
آخرین اخبار