علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برای شركت در آيين ياد روز حافظ و همچنين اختتاميه بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم كودكان و نوجوانان فردا پنجشنبه به شيراز سفر مي كند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس گفت: وزير ارشاد در بدو ورود در پاويون فرودگاه بين المللي شيراز در يك كنفراس مطبوعاتي شركت کرده و سپس به عنوان سخنران اصلي مراسم ياد روز حافظ راهي حافظيه مي شود.
احمد همتي همچنين گفت : در جهت توجه به دغدغه‌‌هاي موجود و فرهنگي‌تر شدن مراسم يادروز حافظ، تلاش كرده‌ايم، به سمت غنا بخشيدن به محتواي فرهنگي برنامه‌ها حركت كنيم.
وي با اشاره به اينكه حافظ شخصيتي فرازماني و فرامكاني است، گفت: حافظ با تركيب عشق ، عرفان و فرهنگ اسلامي و ايراني، باب جديدي را در شعر گشود و هنرمندي هدفمند است و همه انسان‌هاي عاشق و عارف و علاقه‌مند به معارف قرآني، به سمت او جذب مي‌شوند.
همتي با اشاره به برگزاري بسياري از برنامه‌هاي قرآني در كنار آرامگاه حافظ از ماه مبارك رمضان تاكنون، گفت: پيوند حافظ با قرآن، ارزش اين هنرمند را نزد مردم دو چندان و او را ماندگار كرده است.
وي با تاكيد بر اينكه فارس در هر موضوعي، شخصيت توانمند و تاثيرگذاري را براي معرفي به جامعه دارد، گفت: امسال برنامه‌هاي تفسير قرآن نيز با حضور حضرت‌آيت‌الله ايماني در كنار آرامگاه حافظ برگزار شده است و تداوم دارد.
مدير كل ارشاد اسلامي در خصوص برنامه‌هاي ايام بزرگداشت حافظ ، گفت: برگزاري كنسرت موسيقي معتمدي و عليزاده، تئاتر، نمايشگاه، شب‌هاي شعر در شيراز و سي‌شهرستان و نمايشگاه كتاب در سي شهرستان استان، از جمله برنامه‌هاي اين ايام است.
همتي همچنين به‌ صدا در آمدن زنگ حافظ در مدارس را يكي از برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد كه در هر مدرسه در اين روز حداقل ۱۰ دقيقه با دانش‌آموزان در خصوص حافظ صحبت شود و با برنامه‌ريزي مناسب، آنان را با اين شاعر گرانسنگ آشنا كنيم.
مدير كل ارشاد فارس برنامه نقشي از حافظ را از ديگر موارد تدوين شده براي هفدهمين دوره از مراسم‌ يادروز حافظ اعلام كرد.
وزير فرهنگ وارشاد اسلامي همچنين در ادامه سفر خود براي حضور در آيين اختتاميه بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم كودكان و نوجوانان روز جمعه ۱۹ مهر ماه به اصفهان سفر مي كند.
به گزارش مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، مراسم يادروز حافظ امسال يك روز زودتر از سالهاي گذشته در روز پنجشنبه ۱۸ مهر ماه برگزار خواهد شد.
بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم كودكان و نوجوانان از ۱۵ تا ۱۹ مهرماه به همت سازمان سينمايي كشور، بنياد سينمايي فارابي و شهرداري اصفهان برگزار مي شود./ب

برچسب ها: وزیر ، فارس ، فردا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.