معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: کشت ثانویه سویا در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد در سطح بیش از 10 هزار هکتار آغاز شده است.

خلیل نیکشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: امسال در سطح 10 هزار و 150 هکتار از اراضی شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار به زیر کشت زراعت سویا رفته است.

وی گفت: این میزان کشت نسبت به پارسال 30 درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل یادآور شد:‌ پیش‌بینی می‌شود بیش از 25 هزار تن دانه سویا در این استان اردبیل تولید و روانه بازار شود.

نیکشاد گفت: امسال مقدار یک هزار و 70 تن انواع بذور اصلاح شده سویا و 560 تن کود شیمیایی در بین زارعان سویاکار توزیع شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش تناوبی سویا در کنترل بیماری‌های خاکزی غلات و کمک به تامین روغن و کنجاله دامی به زارعان توصیه می‌شود اصول صحیح داشت را با اعمال آبیاری به موقع مزارع و تغذیه مناسب مد‌نظر داشته باشند تا امکان برداشت محصول با راندمان بالاتر میسر شود و به هدف دستیابی به کشاورزی پایدار و افزایش عملکرد سایر زراعت‌ها کمک کنند.

نیکشاد افزود: استان اردبیل در ردیف تولید یکی از پیشگامان تولید دانه‌های روغنی در کشور قرار دارد که این میزان تولید می‌‌تواند در رفع وابستگی‌ها به خارج از کشور موثر باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در ادامه گفت: قیمت مناسب خرید محصول سویا و هزینه کم تولید، افزایش حاصلخیزی خاک و کاهش عوامل بیماریزا در زراعت غلات و پایداری در تولید این محصول استب/.

برچسب ها: پارس ، آباد ، آغاز ، کشت ، سویا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.