گزارش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور را در شهریورماه سال 92 از سوي مركز آمار ايران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گزارش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور را در شهریورماه سال 92 از سوي مركز آمار ايران منتشر شد.

براساس این گزارش، شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی در شهریور ماه امسال عدد 802.3 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 1.7 درصد افزایش داشته است و همچنین این شاخص نسبت به ماه مشابه سال گذشته 42.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

درصد تغییرات شاخص کل در 12 ماه منتهی به شهریور 92 نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم) 42.3 درصد است که این نرخ در ماه گذشته 41.4 درصد بوده است. 

همچنین شاخص گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در این ماه به رقم 1107.5 رسید که نسبت به ماه قبل 1.5 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 46.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 نرخ تورم 12 ماه منتهی به شهریور 92 در شاخص گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به دوره مشابه سال قبل به 47.2 درصد رسیده است.

گفتني است، شاخص گروه کالاهای غیرخوراکی و خدمات در شهریورماه امسال به رقم 568.8 رسید که 2 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته و میزان افزایش این گروه نسبت به ماه مشابه سال گذشته 37.3 درصد و نرخ تورم 12 ماه منتهی به شهریورماه 92 نسبت به دوره مشابه سال گذشته در این گروه 35.9 درصد است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تورم ، روستایی ، خانوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار