مسؤل امداد و نجات و آتش نشانی منطقه آزاد ارس از کشف جسد جوان 32 ساله تبریزی بعد از سه ساعت عملیات نجات توسط عوامل امداد و نجات و غریق سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد.

محبوب ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، گفت: طی تماسی راس ساعت 14:48 ظهر روز گذشته با مرکز هدایت و کنترل عملیات آتش نشانی و امداد و نجات سازمان منطقه آزاد ارس مبنی بر غرق شدن یک نفر به نام "جهانگیر رضائی وند" بلافاصله نیروهای آماده به عملیات غواصی و نجات غریق به محل حادثه اعزام شد.

ابراهیمی افزود: با بررسی های به عمل آمده نامبرده سه روز در آب ارس گرفتار بوده و پس از درخواست امداد توسط پاسگاه مرزی بلافاصله نیروهای غواصی و نجات غریق نسبت به جستجو در داخل ارس اقدام کرده و بعد از جستجوی سه ساعته در داخل رود ارس جسد شناسایی و پس از ایمن سازی به ساحل رود ارس انتقال داده شد. وی تشریح کرد: پس از رویت نماینده دادستان و پاسگاه مرزی جسد تحویل مقامات قضایی شد.

محبوب ابراهیمی در توصیه ای به گردشگران گفت: رودخانه زیبا و پرآب ارس به جهت سرعت بالای آب و وجود گرداب های خطرناک محل مناسبی برای شنا نبوده و لازم است افراد علاقمند به شنا و همچنین ماهیگیری مراقبت های کافی را انجام دهند.

ابراهیمی افزود: روخانه ارس از جمله وحشی ترین رودخانه های جهان و یکی از پرآب ترین رودخانه های ایران است که مرز جمهوری خودمختار نخجوان و ارمنستان و آذربایجان با ایران در شهر جلفا می باشد.

مسؤل امداد و نجات و آتش نشانی منطقه آزاد ارس گفت: آب رودخانه ارس ظاهری بسیار آرام داشته ولی در عین ناباوری در اعماق خود سرعت بسیار بالایی دارد و متاسفانه همه ساله تعدادی از هموطنان با نادیده گرفتن هشدارهای امنیتی اقدام به شنا در این رودخانه کرده و چه بسا جان خود را از دست می دهند.

ابراهیمی اظهار داشت: رودخانه ارس در برخی از جاها با ظاهری بسیار آرام انسان را برای شنا وسوسه می کند اما قابل تامل اینکه نباید فراموش کنیم چندین نفر از ماهرترین شناگران محلی و غواصان ماهر قادر به مقابله و رهایی از چنگ گردابها و سرعت بسیار بالا و وحشتناک زیر آب رودخانه ارس نبوده اند.

رودخانه ارس در مسیر 128 کیلومتری جریان خود در محدوده شهرستان جلفا مناظر طبیعی و دیدنی به وجود آورده است. همه ساله بسیاری از گردشگران و دوستداران طبیعت سواحل زیبای ارس را برای تفریح و سیاحت انتخاب می کنند/س

برچسب ها: وحشی ، رودخانه ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.