به منظور توسعه فضای سبز و زراعت چوب در 6 ماه نخست سال بیش از 15 هزار اصله نهال بین باغداران و نهالکاران خرمده ای توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان در این باره گفت: این تعداد نهال به منظور توسعه فضای سبز و زراعت چوب در این منطقه استان انجام گرفته است.

محمودی افزود:هم اکنون نزدیک به 20 هزار هکتار از عرصه های ملی شهرستان خرمدره با تلاش شبانه روزی نیروهای یگان این اداره کل حفاظت می شود.

 وی درباره عملکرد بخش مرتع این اداره از ابتدای سال اظهار کرد: در 6 ماه نخست سال 6 دستگاه آبشخوار بهداشتی ساخته شده و 52 هکتار از مراتع نیز کودپاشی صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان از مدیریت چرای بیش از 17 هزار هکتاری خبر داد و تصریح کرد :از این میزان 250 هکتار قرق و 250 هکتار نیز برای نظارت برای محصولات فرعی صورت گرفته است.

 محمودی از 4 مورد تشدید پروانه چرا خبر داد و درباره برنامه های اجرا شده بخش ترویج این اداره  خاطر نشان کرد :50 نفر از بهره برداران و دانش آموزان در زمینه آشنایی با منابع طبیعی دوره های مربوطه را گذرانده اند.

وی  از پاسخگویی به 50 مورد استعلام ها و 25 مورد پرونده های پیگیر در مراجع قضایی خبر داد/س


برچسب ها: نهال ، زراعت ، چوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.