عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در نطق میان‌دستور خود خطاب به دکتر روحانی اظهار داشت: موضوع معیشت 80 هزار بازنشسته صندوق فولاد کشور به ویژه صندوق فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان هنوز حل نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی ایرانپور" نماینده مردم مبارکه در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان اظهار داشت: سخنان هوشمندانه مقام معظم رهبری چه‌ قبل و چه بعد از سفر رییس‌جمهور به نیویورک و استراتژی جمهوری اسلامی ایران در کنار سه اصل عزت، حکمت و مصلحت مورد تایید همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌ است و بر ماست که در کنار دولت و در چارچوب مصالح نظام و منویات مقام معظم رهبری ادای دِین کنیم.

وی در ادامه به معضلات حوزه‌ انتخابی خود اشاره کرد و گفت: به برکات خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طی 35 سال گذشته بسیاری از مشکلات این شهرستان حل شده، هرچند دچار مشکلات متعدد دیگری است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به دکتر روحانی ادامه داد: موضوع معیشت 80 هزار بازنشسته صندوق فولاد کشور به ویژه صندوق فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان هنوز حل نشده و موضوع بازگشت حیات به رودخانه زاینده‌رود و احیای تالاب گاوخونی همچنان از دغدغه‌های مردم شهیدپرور استان اصفهان است.

ایرانپور در ادامه اظهار داشت: تامین اعتبار برای طرح‌های آب‌رسانی به زاینده‌رود نیز از دیگر مطالبات مردم است، محترم شمردن حق‌ آب و حقوق حق‌آبداران زاینده‌رود از دیگر نیازهای امروز این استان است. ضمن اینکه تامین و اجرای عدالت در تامین خسارت خشکسالی نیز از دیگر نیازهای مردم این حوزه‌ انتخابیه است.

وی در ادامه به معضل بیکاری اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی، نرخ بیکاری در شهرستان مبارکه 15.2درصد است که این رقم بالاتر از میانگین کشور است آن هم در شهرستانی که 530 واحد صنعتی در آن قرار دارد و فولاد مبارکه تنها یکی از این واحدهای صنعتی است.

نماینده مردم مبارکه، ادامه داد: چه زیباست همانگونه که در مناطق نفت‌خیز جنوب کشور و سایر مناطق اولویت استخدام به جوانان بومی آن منطقه داده شده در فولاد مبارکه و شهرستان مبارکه هم اینگونه رفتار شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود خطاب به رییس سازمان محیط زیست کشور اظهار داشت: از رییس این سازمان انتظار داریم با اعزام کارشناسی به شهرستان مبارکه وضعیت آلایندگی شرکت پلی‌اکلیل، سیمان سپاهان، فولاد مبارکه، مجتمع هفت‌تیر و نیروگاه چهل‌ستون را بدون در نظر گرفتن فشارهای سیاسی و براساس قانون انجام دهد و در این رابطه گزارشی به مجلس ارائه کند.

ایرانپور ادامه داد: از وزیر بهداشت و درمان نیز انتظار داریم با اعزام تیم کارشناسی به این حوزه انتخابیه علل شیوع بیماری‌های ام‌اس و سرطانی را بررسی و گزارشی به مجلس ارائه کند، همچنین توجه جدی به تنها بیمارستان شهرستان مبارکه و تنها اورژانس این بیمارستان از دیگر مطالبات مردم شریف این شهرستان است.

این نماینده در ادامه خطاب به وزیر کار نیز اظهار داشت: از وزیر کار تقاضا داریم در استخدام‌های صورت گرفته در صنایع بزرگ استان نظارت جدی داشته باشد و دلیل عدم تشکیل شورای کارگری در شرکت پلی‌اکلیل را که به دلیل فشارهای سیاسی مدیران این شرکت صورت گرفته پیگیری نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار