نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با انتقاد شدید از بی‌توجهی به فوتبال جنوب استان اردبیل خواستار توجه دلسوزانه به قطب فوتبال استان اردبیل یعنی خلخال و کوثر شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، رجلیل جعفری بنه در اردبیل اظهار داشت: در پی نامه اعتراض‌آمیزی که به برنامه پر بیننده 90 که منجر به عذر‌خواهی مجری این برنامه از مردم و نماینده خلخال و کوثر شد پیگیر این موضوع بودم تا مسببان بی‌توجهی به ورزش فوتبال خلخال و کوثر برای مردم این خطه مبرهن و آشکار شود.

وی تصریح کرد: این دست‌اندرکاران که در حق فوتبال خلخال و کوثر جفا کرده‌اند باید عذرخواهی کنند و مواظب باشند از موقعیت و مسئولیتی که در اختیار دارند در مسیر رضایت‌مندی تمام مردم استان اردبیل استفاده کرده و از قشر‌گرایی و منطقه‌گرایی پرهیز کنند.

این نماینده مجلس گفت: در حالی که جنوب استان اردبیل بازیکنان تراز اول و بزرگی را در سطح تیم‌های لیگ برتر و لیگ‌های پایین‌تر دارد و نماینده این شهرستان‌ها در لیگ دسته دو فوتبال با اتکای جوانان مستعد این خطه حاضر شده است چگونه ممکن است از کلیه مناطق استان اردبیل برای برنامه 90 گزارش تهیه شود اما از قطب مهم فوتبال استان خبری نباشد.

جعفری بنه خلخال افزود: وجود بازیکنان تراز اولی چون یعقوب کریمی، ابراهیم کریمی، مرتضی هاشمی‌زاده، میثم رحیمی، جعفری و ... در تیم‌های لیگ برتر و فعالیت چندین بازیکن در تیم‌های ملی رده‌های مختلف و پایه فوتبال کشورمان از خلخال و کوثر با وجود شخصیت‌ برجسته فوتبال کشور نظیر اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و یا تنها داور فوتسال بانوان استان از خطه زرخیز خلخال چطور ممکن است از دید مسئولان امر در استان و حتی تهیه‌کنندگان برنامه از صدا و سیما این ظرفیت دور بماند.

وی خاطرنشان کرد: این قصور و کوتاهی چه به شکل عمد و چه به شکل سهو قابل پذیرش نیست و باید مسئولان امر پاسخگو باشند.

سخنگو و دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل در خصوص رفتارهای تبعیض‌آمیز با دیگر چهره‌های ورزشی خلخال و کوثر نیز یادآور شد: در سایر رشته‌ها نیز شاهد چنین رفتارهایی هستیم و اهمیتی که گاه گاهی در عملکرد‌ها به چهره‌های ورزشی مشاهده می‌شود، قابل قبول نیست.

جعفری بنه خلخال اذعان داشت: برای یک چهره درجه چندم ورزشی با کسب موفقیتی مورد استقبال و توجه جدی در مرکز استان قرار می‌گیرد در حالی که برای چهره جهانی ورزش کشور رامین امیر‌ساسان که در موفقیت‌های جهانی و المپیک موفقیت‌های بی‌شماری را کسب کرده مورد بی‌توجهی قرار گرفته و تنها حرکت‌های خودجوش و مردمی را در استقبال از این قهرمان شاهد بودیم.

وی ‌خاطرنشان کرد: نگاه مهربانانه و واقع‌بینانه در رشد ورزش خلخال و کوثر تاثیر دارد و متولیان امر باید در ترویج این مهم و جبران کم‌کاری‌ها بکوشند و طوری نباشد که ورزشکاران جنوب استان بگویند که متولیان برخی رشته‌ها خلخال و کوثر را فراموش کرده‌اند.

رئیس فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی مجلس در پایان گفت: به دنبال پخش برنامه 90 از وضعیت فوتبال استان اردبیل این سئوال پیش می‌آید که چگونه منطقه‌ای که حتی در لیگ استانی تیم ندارد و بازیکن شاخصی تحویل نداده در این برنامه برجسته شود اما جنوب استان با این همه استعداد به بادی فراموشی سپرده شود در این ماجرا مقصر هر کسی است از صدا و سیما گرفته تا هیئت فوتبال شاید از این استعدادها خبری ندارند یا نمی‌خواهند خبری داشته باشند که باید فرصت جبران را از دست ندهیم./ج1

برچسب ها: رشد ، چهره ، فراکسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.