رئيس سازمان بنادر و دريانوردي گفت: سازمان بنادر کشتي هاي داراي محموله دارو را خارج از نوبت پهلوگيري مي کند و 5 درصد ماليات آنها را تخفيف مي دهد.

عطاءالله صدر در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه تدابيري براي تامين واردات دارو به کشور صورت گرفته است گفت: سياست هايي براي تسهيل ورود دارو به کشور انجام شده است.

وي ادامه داد: سازمان بنادر ابلاغيه اي صادر کرده که کشتي هاي داراي محموله دارو حتي داراي يک کانتينر خارج از نوبت در کنار سواحل پهلوگيري کنند.

صدر در ادامه تصريح کرد: سازمان بنادر براي اين کشتي ها 5 درصد تخفيف ماليات در نظر گرفته است.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه يکي از وظايف اصلي سازمان بنادر مقابله با آلودگي نفتي در درياها است گفت: کشور ايران عضو کنوانسيون هاي مارپول و cprs است.

رئيس سازمان بنادر و دريانوردي در ادامه اظهار داشت: کشور ايران براي مقابله با آلودگي هاي نفتي تمهيداتي در نظر گرفته و  آلودگي ها در هر نقطه از درياها جمع آوري مي کند.

صدر با بيان اينکه سازمان بنادر از طريق مانيتور منطقه آلوده را به طور کامل شناسايي و سپس از طريق ايزوله کردن اقدام به جمع آوري آلودگي مي کنند افزود: سازمان بنادر مناطق آلوده را به طور کامل پاکسازي مي کند.

معاون وزير راه و شهرسازي خاطرنشان کرد: هزينه جمع آوري آلودگي هاي سواحلي و دريايي طبق قانون برعهده سازماني است که اين آلودگي را ايجاد کرده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کشتی ، دارو ، سواحل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار