نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اجرای طرح تعالی در عملیات حج، گفت:مجریان طرح تعالی باید این طرح را بدون پیش‌داوری و قضاوت قبلی جلو ببرند و بر اساس واقعیت‌های موجود به جمع‌بندی برسند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر در دیدار با آقای دکتر سیدعلی ریاض رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت و جمعی از پزشکان و دست اندرکاران امور پزشکی در مکه با اشاره به ایجاد تغییراتی در شیوه ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران در حج امسال، بر ضرورت آسیب‌شناسی فرآیند خدمت‌رسانی به زائران حرمین شریفین تاکید کرد و گفت: لازم است پس از فهرست نمودن و مقایسه امتیازات شیوه‌های مختلف خدمت‌رسانی به زائران، شیوه‌ای که نفع بیشتری برای زائر دارد را شناسایی کنیم.
وی با اشاره به نقشی که کادر پزشکی در تامین آرامش و اطمینان‌خاطر زائران در حج ایفا می‌نمایند، گفت: پزشکانی که گوهر و نعمت بزرگ خدمتگزاری به زائران نصیب‌شان شده است هیچ انگیزه‌ای جز خدا برایشان جاذبه ندارد چون خدمت در اینجا هیچ جاذبه مادی برایشان ندارد.
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به تجهیز چادرهای عرفات به کولر، یخچال و ... مشکلات ناشی از گرما و شرایط صحرایی عرفات در ایام تشریق امسال را کمتر دانست و در عین حال از هیئت پزشکی حج و زیارت خواستار شد با آمادگی کامل در صحنه خدمت‌رسانی به حجاج در مشاعر مقدسه حاضر شوند.
ایشان افزود: سلام و تشکر اینجانب را به همه پزشکان، پرستاران و پیراپرشکان ابلاغ نمایید.
بر طبق این گزارش، سیدعلی ریاض رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز وضعیت خدمت‌رسانی به زائران از حیث آماری و سازماندهی را بهتر از گذشته اعلام کرد و از تشکیل کمیته‌های بررسی، بازرسی و تعالی در مرکز پزشکی حج و زیارت خبر داد.
دکتر نادری رئیس بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه نیز عملیات خدمت‌رسانی به زائران بیت‌الله الحرام را آرام توصیف کرد و تعداد زائران فوت شده در حج امسال تا کنون را شش نفر و تعداد زائرانی که در بیمارستان‌های سعودی بستری شده‌اند را 29 نفر اعلام کرد و گفت: 60 پزشک که در مجموعه‌های مدینه خدمت می‌کردند به عنوان نیروهای کمکی وارد فرآیند خدمت‌رسانی به زائران در مکه شده‌اند و در منا و عرفات برای حلق بهداشتی و سایر امور از آنها بهره گرفته خواهد شد. /

برچسب ها: حج ، حجاج ، داوری ، مجریان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.