حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسکر نماينده ولي ‌فقيه و سرپرست حجاج ايراني در بازديد از بخش‌هاي مختلف ستاد مکه مکرمه در جريان فعاليت‌ اين ستاد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نماينده ولي ‌فقيه در امور حج و زيارت در اين بازديد که با حضور آقای مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت صورت گرفت، گزارشي از فعاليت‌هاي واحدهاي ستاد مکه مکرمه شامل واحدهاي ارزشيابي و رسیدگی به شکایات، رایانه، اسکان، تغذیه و تدارکات، امور مالي، حسابرسی، حراست، کارپردازي، نقليه، پشتيباني، حمل‌ونقل ترددي و مشاعر، حمل‌ونقل بین شهری، دبیرخانه و روابط عمومی دريافت کرد.
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از وضعیت پروازهای ورودی زائران ایرانی به عربستان جویا شد که حسن سرخوش، مدیر حمل‌ونقل هوایی ستادهای اجرایی حج اعلام کرد که تا کنون 61 هزار و 26 زائر ایرانی با 173 پرواز وارد عربستان شده‌اند و آخرین گروه زائران کشورمان چهارشنبه 17 مهر ماه از تبریز عازم جده می‌شوند.
سرخوش میانگین تاخیرهای پروازهای ورودی زائران ایرانی در حج 92 را تا کنون حدود 14.7 دقیقه اعلام کرد و افزود: اگر تاخیرهای عمده‌ای که در سه پرواز مربوط به زائران کرمان، رشت و تبریز به دلیل نقص فنی ایجاد شده بود را نادیده بگیریم، میانگین تاخیرهای پروازهای ورودی‌مان به 5 دقیقه می‌رسد.
وی همچنین درباره زائرانی که طول سفرشان به 36 روز می‌رسد نیز گفت: اقامت زائرانی که بین 8 تا 13 ذی‌القعده وارد مدینه شده‌اند بین 32 تا 36 روز به طول می‌انجامد. البته در زمینه پروازهای برگشت حجاج کشورمان نیز گفتنی است که در نخستین هفته بازگشت حجاج ایرانی به وطن، 22 هزار حاجی، عربستان را از طریق فرودگاه جده ترک می‌کنند.
مسئول امور رایانه ستاد مکه سازمان حج و زیارت نیز از الکترونیکی شدن ثبت و کنترل کلیه سیستم‌ها اعم از آشپزخانه‌ها، توزیع غذا، کوپن‌های قربانی و توزیع آنها و همچنین ثبت فاکتورهای جدید در عملیات حج امسال خبر داد.
مهندس سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در این بازدید بر تشکیل شورای انفورماتیک با حضور نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تاکید کرد.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین در بازدید از واحد اسکان، تغذیه و تدارکات ستاد مکه، بر تهیه بانک اطلاعاتی شرکت‌های سعودی و شرکت‌های ایرانی که آمادگی و ظرفیت لازم برای ارائه خدمات به زائران را دارند تاکید نمود که دست‌اندرکاران این واحد از تهیه بانک اطلاعاتی 300 شرکت ایرانی و 100 شرکت سعودی خبر دادند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر همچنین تهیه فهرست اقلام و کالاهایی که می‌توان برای مصرف زائران کشورمان از ایران به عربستان وارد کرد را مورد اشاره قرار داد و بر استفاده از ظرفیت تولید ملی و ظرفیت استان‌ها در این زمینه تاکید کرد.
سرپرست حجاج ايراني در ادامه اين بازديد از واحد نقل ترددي و تابلوهاي راهنما و ساير ابزارهايي که براي نظم مشاعر تهیه شده است، بازديد کرد و بر توجه در زمینه جمع‌آوری زباله‌ها و نظافت منا نیز تاکید نمود.   
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در پايان اين ديدار از رييس سازمان حج و زيارت و مدیریت ستاد مکه مکرمه و همه اعضاء و دست‌اندرکاران ستاد مکه مکرمه و جده تشکر و قدرداني کرد.

برچسب ها: ظرفیت ، حج ، عملیات ، اقلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار