سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت : براساس نظرسنجی های دانشگاهی ،اکثریت گردشگران آذری که برای امور درمان به استان اردبیل سفر می کنند از خدمات پزشکی در این استان راضی هستند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / قادر تقی زاده ، افزود : بر اساس این نظرسنجی ها 77 درصد از اتباع آذری که برای استفاده از مراکز پزشکی و درمانی استان اردبیل به استان اردبیل سفر کرده اند از نحوه و کیفیت درمانشان در ایران راضی بوده اند و2/35 درصد از این افراد نیز برای ادامه درمان خودشان در اردبیل تمایل داشتند.

وی بیان کرد : نظر سنجی ها نشان می دهند که 49 و چهار دهم درصد از مسافران و گردشگران آذری که از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال وارد استان اردبیل شده اند دارای مشکل های درمانی بوده اند و با هدف مراجعه به مراکز پزشکی و درمانی این استان و مداوای خود به اردبیل سفر کرده اند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اردبیل ادامه داد : 76 و یک دهم درصد از مسافران جمهوری آذربایجان که با هدف درمان وارد استان اردبیل شده اند به واسطه اقوام و فامیلهای خودشان در این استان برای استفاده از مراکز پزشکی و درمانی راهنمایی شده اند و 36 و هفت دهم درصد از این افراد تجربه قبلی درمان در ایران را داشته اند و بقیه آنان افرادی بوده اند که برای اولین بار برای این منظور وارد کشورمان شده اند.

تقی زاده اظهار کرد : همچنین سیاحت و استفاده از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان اردبیل 34 و نیم درصد ؛ تجارت و بازرگانی 9 و هفت دهم درصد و دید و بازدید اقوام چهار و هفت دهم درصد از انگیزه های اتباع جمهوری آذربایجان را از مسافرت به ایران تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه مسافران اتباع جمهوری آذربایجان از طریق گمرک شهرستان بیله سوار وارد استان اردبیل می شوند یادآوری کرد که 26 و شش دهم درصد از این افراد برای اولین بار ، 14 و هشت دهم درصد برای دومین بار ، 15 و 9 دهم درصد برای سومین بار ، 9/9 درصد برای چهارمین بار ، هشت و چهار دهم درصد برای پنجمین بار و بقیه یعنی 24 و چهار دهم درصد برای بیش از ششمین بار است که به این استان سفر کرده اند.

او گفت : 83 و نیم درصد از مجموع مسافران تبعه جمهوری آذربایجان که در این مدت به اردبیل سفر کرده اند بین سه تا پنج روز در استان اردبیل اقامت داشته اند.

به گفته تقی زاده 292هزار نفر از تبعه جمهوری آذربایجان در شش ماه اول امسال به این استان سفر کرده اند/س.



برچسب ها: اردبیل ، رضایت ، اتباع ، آذری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.