مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، از افزایش دو برابری تولید خاک نسوز در این استان خبر داد.

رحمان کرمی، در دیدار از یکی از معادن تولید خاک نسوز این استان افزود: تولید خاک نسوز آرژیلیت و بوکسیت در معدن شهید نیلچیان امسال دو برابر شده است.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 18هزار تن خاک نسوز بوکسیت و آرژیلیت در این معدن تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، دو برابر افزایش دارد.
کرمی افزود: معدن شهید نیلچیان با حفاری 31 حلقه چاه به طول پنج هزار متر در محدوده ای به وسعت 200 هکتار در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید بعنوان بهترین معدن ایران مطرح است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: مواد استخراج شده از معدن شهید نیلچیان شامل: دو نوع خاک نسوز آرژیلیت و بوکسیت با عیار 65 تا 75 درصد است که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی نظیر است.
وی گفت: این مواد پس از استخراج به بوکسیت ویژه، بوکسیت درجه یک و آرژیلیت ویژه و معمولی تبدیل و در بازارهای داخلی و خارجی بفروش می رسد.
کرمی افزود: بر اساس گمانه زنی ها و مطالعات کارشناسان 16 میلیون و 800 هزار تن انواع خاک نسوز تا عمق 550 متری زمین در این معدن وجود دارد که با توسعه معدن در بخش لایه معدنی در منطقه باجگیران و دوپلان، میزان تولید مواد معدنی سالیانه به 25 هزار تن افزایش می یابد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: این معدن هم اکنون زمینه اشتغال مستقیم 100 نفر را فراهم کرده است.
محصول تولید شده معدنی به عنوان یکی از مواد اولیه در اختیار کارخانه های ذوب آهن قرار می گیرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.