فرمانده انتظامی استان سمنان با اعلام راه‎اندازی پلیس مدرسه برای نخستین‌بار در سال تحصیلی جاری در 100 مدرسه استان سمنان گفت: روند کاهش سوانح رانندگی با اجرای این طرح ادامه می‏یابد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  سردار محمدرضا میرزایی صبح امروز در گفت< font="">وگو<> با خبرنگاران اظهار داشت: رویکرد چند سال اخیر پلیس در فرهنگ‎سازی قوانین راهنمایی و رانندگی به میزان قابل توجهی اثربخش بوده است.

میرزایی کاهش 20 درصدی شمار تلفات سوانح رانندگی در استان سمنان را یکی از ثمرات برنامه‎های فرهنگی و آموزشی پلیس دانست و افزود: در این بین نقش دانش‎آموزان بسیار پررنگ است.

فرمانده انتظامی استان سمنان از سامان‎دهی 90 هزار دانش‎آموز در قالب طرح همیار پلیس در سطح استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: دانش‎آموزان، نمایندگان پلیس در خودروها و خانواده‎ها هستند.

به گفته میرزایی، 100 نفر از مدیران و معلمان مدارس نیز با عنوان فرهنگ بار ترافیک علاوه بر نظارت بر عملکرد همیاران، قوانین راهنمایی و رانندگی را آموزش می‎دهند و از این طریق پلیس را در نهادینه‎سازی رانندگی قانون‎مند کمک می‎کنند.

وی از اجرای طرح پلیس مدرسه برای نخستین بار در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: در این طرح، دانش‎آموزان نخبه مدرسه پس از شناسایی از سوی کارشناسان پلیس آموزش داده می‎شوند و به عنوان سفیران پلیس در مدارس به ارتقای امنیت و انضباط ترافیکی ایفای نقش می‎کنند.

میرزایی نقش همکاری سال‎های اخیر پلیس و آموزش و پرورش را در تحقق امنیت پایدار بسیار اساسی خواند و اظهار داشت: نمی‎توان سهم و جایگاه پلیس در امنیت و معلمان و فرهنگیان در تعلیم و تربیت را نادیده گرفت.

به گزارش فارس؛ روز گذشته نیز در همایش همیاران پلیس که در سمنان برگزار شد، مسئولان فرهنگی و اجرایی استان سمنان و شهرستان از جمله معاون عمرانی استاندار سمنان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و معاونان وی و ... نیز حضور داشتند.

علاوه بر این، حضور جمع زیادی از دانش‎آموزان که لباس و کلاه همیار پلیسی به تن داشتند و اجرای برنامه‎های متنوع، شور و شوق خاصی را در محل برگزاری مراسم ایجاد کرده بود./ج1

برچسب ها: پلیس ، آموزش ، لباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.