مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال 74 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل زیر پوشش شبکه نظارت قرار گرفته تا تولید محصول سالم و ارگانیک را شاهد باشیم.

حمید یدایی در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: یکی از وظایف و رسالت‌های سنگین ما در جهاد کشاروزی تولید محصول ارگانیک و غذای سالم است که در این راستا سعی داریم با بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های مراقبت کیفی‌ترین محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید کنیم.

وی گفت: به جای استفاده از سموم شیمیایی و کودها با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کنترل آفت در دستور کار است و مبارزه بیولوژیکی و غیر‌شیمیایی نیز همچنان مورد توجه قرار گرفته که با استفاده از ابزارها و ادوات کمکی سعی داریم در این زمینه به تولید محصول ارگانیک کمک کنیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار است سازمان‌های جهاد کشاورزی در تولید محصول سالم، تقویت شبکه‌های نظارت و مدیریت آفات به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا همه ساله 20 درصد از تولید به شکل سالم انجام شود.

یدایی با بیان اینکه استان اردبیل 20 درصد از برنامه تالیف شده جلوتر حرکت می‌کند، ادامه داد: امسال 74 هزار هکتار زیر‌پوشش شبکه نظارت و مراقبت کشت، داشت و برداشت قرار گرفته‌اند که سعی داریم در این زمینه اقدامات لازم و ضروری را با راهنمایی‌های مورد نظر انجام دهیم.

وی تاکید کرد: ما در زمان کاشت و داشت سعی داریم شیوه‌های مقابله و مبارزه بیولوژیکی و استفاده کم از سموم و کودها را به همراه برنامه‌های تلفیقی تولید سالم محصول مد‌نظر داشته باشیم که در این زمینه آزمایشگاه‌های استاندارد در سطح استان اردبیل فعالیت کرده و تلاش می‌کنند اهداف مورد نظر را پیاده کنند/س.

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، محصول ، پاک ، و ، ارگانیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.