به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ؛ایرج معصومی معاون آموزش دفتر اطلاع رساني تجاري سازمان توسعه تجارت ایران عملکرد آموزشی شش ماهه اول سالجاری را مثبت ارزیابی کرده و اظهار داشت: از آنجا که یکی از موقعيت ها و موفقيت های سازمان ها بالا بردن رشد و توان علمی مدیران و کارشناسان بنگا ه های اقتصادی می باشد لذا با توجه به ماموریت سازمان در این خصوص مهمترین عناوین دوره های برگزار شده به شرح ذیل می باشد: کارگاه برند محصولات کشاورزی و غذایی ،سمینار تخصصی برندسازی و معرفی ظرفیت های صادراتی محصول زرشک، سمینار تخصصی نقش بسته بندی و برند سازی در صنعت ماکارونی و خمیر های غذایی، سمینار تخصصی معرفی خوشه های فن آوری گز، همایش بیمه و صادرات، سمینار آموزشی مدیریت برند در صنایع شوینده، کارگاه آموزشی اظهار الکترونیک ثبت سفارش واردات، سمینار آموزشی آسیب شناسی نظام تامین مالی در ایران، کارگاه تخصصی حمل ونقل بین المللی اینکو ترمز 2010، کارگاه آموزشی بازاریابی بین المللی با رویکرد صادرات ، همایش توانمندسازی بنگاهی با رویکرد صادرات با موضوع شبکه سازی در صادرات وتوسعه برند درصنعت ساختمان، کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم صادرات خدمات فنی و مهندسی، کارگاه تخصصی بسته بندی کالا دوره آموزشی اصول و نحوه عملی تنظیم قرار دادهای بازرگانی داخلی و قرار داد های بین المللی خارجی ، کارگاه تخصصی آشنایی با اصطلاحات، واژه ها و اسناد بازرگانی، دوره آموزشی امور گمرکی و ترخیص کالا ، همایش تخصصی بررسی مناطق جنوب روسیه و.....
معاون آموزش دفتر اطلاع رسانی تجاری سازمان خاطر نشان کرد: در دنیای امروزی آموزش و فراگيري دانش ، حصول مهارت هاي لازم در زمينه هاي علمی و تخصصي به عنوان يك ضرورت اجتناب ناپذير از اهميت و جايگاه ويژه اي در امر توسعه بنگاههای اقتصادی و تشکل های صادراتی برخوردار است. اين اهميت به ويژه در شكل خاص آن از اين مسأله نشات مي گيرد كه سازمانها به مدد طراحی مكانیسم های عملی و كاربردی آموزش خواهند توانست توانايي هاي نامحدود افراد را در ميدان عمل به منصه ظهور رسانده و به توسعه کیفی نائل نمایند.
وی تاکید کرد : با توجه به اینکه رشد و گسترش صادرات غیرنفتی به عنوان یکی از اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران در اسناد بالادستی بخصوص سند چشم انداز بیست ساله و برنامه پنجم توسعه کشور مورد توجه و تاکید جدی قرار گرفته است بر همین اساس و با عنایت به ضرورت تقویت و ارتقاء جایگاه صادرات در اقتصاد کشور علاوه بر برگزاری همایش ها و کارگاههای آموزشی با همکاری مرکز آموزش موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی اقدام به طراحی دوره های کاربردی متعددی در شش ماهه اول نمود. وی گفت: تعداد دوره های آموزشی،کارگا ه ها و سمینارهای برگزار شده درطول این مدت را حدود 30 دوره بوده و نقش بسزایی در روند رو به رشد بنگا ه ها و تشکل ها و صادرکنندگان داشته است .
معصومی در پایان اظهار داشت: در راستای ايجاد تعامل بين مراكز آموزشي و برنامههاي توسعه ملي و ارتقاي دانش و فناوري، برای شش ماهه دوم سال نیز برنامه ها و کارگاه های آموزشی متعددی متناسب با نیازهای آموزشی سازمانها،شرکتها و با همکاری مراکز آموزشی و دانشگاهها از جمله جهاد دانشگاهی و مدیریت صنعتی برنامه ریزی شده و به زودی برگزار خواهند شد.