مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي سيستان و بلوچستان گفت: يك ميليون و ۵۰۰ هزار گردشگر در طول تعطيلات عيد و تابستان امسال از جاذبه هاي تاريخي و طبيعي استان ديدن كردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، ملك سنجراني با اشاره به افزایش 53درصدی آمار ورود گردشگران افزود: بندر چابهار همه ساله با توجه به داشتن هواي بسيار مطلوب در بيشتر ماههاي سال بويژه فصل مونسون در مرداد و شهريور بر خلاف ساير بنادر كشور كه در فصل تابستان گرم هستند، بيشترين آمار گردشگران استان را به خود اختصاص مي دهد.

وي اظهار داشت: شهرسوخته، چاه نيمه ها و دهانه غلامان منطقه سيستان و شهرستان زاهدان، سراوان و ايرانشهر در زمينه جذب توريست و گردشگر در رده هاي بعدي قرار دارند.

مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي سيستان و بلوچستان افزود: ۱۷ هتل، ۳۰ مهمانپذير با هزار و ۷۰۰ اتاق و ۱۲ مركز پذيرايي و اقامتي در استان با امكانات رفاهي كامل در طول سال بويژه تعطيلات تابستان و نوروز پذيراي مسافران و گردشگران هستند.

سنجراني با اشاره به وجود ۵۶ منطقه نمونه گردشگري در سيستان و بلوچستان گفت: شهر باستاني سوخته با افزون بر پنج هزار سال قدمت، كوه آتشفشاني تفتان به عنوان چهارمين قله مرتفع ايران كه همواره از آن گاز گوگرد متصاعد مي شود از جمله جاذبه هاي ديدني استان هستند.

سنجراني اظهار داشت: دامنه زيباي قله تفتان، قلعه هاي تاريخي، درياي عمان، گل‌ فشان‌ها و چشمه‌ هاي گوگردي، كوه‌ هاي مينياتوري، جنگل‌ هاي حرا، رودهاي پرآب، شاليزارها، نخلستان هاي خرما و باغ هاي موز، انبه و ساير ميوه‌هاي استوايي از ديگر جاذبه هاي ديدني در سيستان و بلوچستان محسوب مي شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.