مدیرعامل سازمان توسعه، عمران و بهسازی اطراف حرم شهرداری قم از پیشرفت فیزیکی 75 درصدی احداث باغ راه بلوار بهار در مجاورت حرم کریمه اهل بیت (س) خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  محمدتقی نادعلی با اعلام این خبر گفت: این باغ راه بر اساس معماری کاملاً اسلامی و ایرانی طراحی شده و به طول 350 متر و عرض 25 متر حدفاصل پل حجتیه تا خیابان شبستان حرم مطهر حضرت معصومه (س) در دست اجرا است.

وی افزود: کف سازی این مسیر به صورت سنگ فرش و شامل طرح های اسلیمی - ایرانی بوده و تاکنون از 6500 متر مربع مساحت کل سنگفرش که تا زمان بازگشایی بلوار باید انجام شود، مساحتی حدود 5000 متر مربع از آن اجرا شده و باقیمانده آن نیز به منظور تسهیل در رفت و آمد ماشین آلات برای اجرای عملیات عمرانی در پایان کار اجرا خواهد شد.

نادعلی با اشاره به ایجاد سایه اندازی با گسترش فضای سبز بیان داشت: نسبت به احداث دو تیپ باغچه (باغچه‌های تک درخت در کف و باغچه‌های طرح شمسه) اقدام شود که تاکنون دیوارچینی، عایق‌بندی و زهکشی 24 عدد از باغچه‌های طرح شمسـه به پایان رسیده و آماده کشت گیاهان است و همچنین 96 عدد باغچه تک درخت در کف اجرا شده و آماده کاشت و نصب گریل است.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران و بهسـازی اطراف حرم بیان کرد: به دلیل ایجاد فضای مطلوب با توجه به اقلیم گرم و خشک استان و با توسل به پنج تن آل عبا، عملیات ساخت پنج عدد آبنما در این باغ راه در دستور کار قرار گرفت که جدول‌کاری، ساخت حوض‌ها و عملیات تاسیسات برقی و مکانیکی آبنماها نیز به پایان رسیده و سازه اصلی آنها پیاده سازی شده است.

نادعلی اضافه کرد: با توجه به نظر مساعد شهردار قم، سیستم اینترنت بی‌سیم سرتاسر بلوار پوشش داده شده و بدون محدودیت در اختیار مجاورین و زائرین حرم مطهر حضرت معصومه (س) قرار گرفته است./ج1

برچسب ها: بهسازی ، شهردار ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.