مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت:من احساس می کنم مسئولان ورزشی کشورمان ارزش قهرمانی در مسابقات جهانی را نمی دانند که تاکنون حتی سراغی از اعضای تیم ملی نگرفته اند.

رضا لایق در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: زمانی که تیم کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی 2013 پس از 48 سال خارج از خانه قهرمان شد تمامی بچه ها احساس می کردند که زمانی که به کشور برسند مسئولان با برگزاری جشن های  مختلف حسابی قدردان زحمات آنها خواهند بود که متأسفانه این امر محقق نشد.

وی تصریح کرد: در فرودگاه و در مراسم استقبال سرپرست وزارت ورزش حضور نداشت و همه ما تصور می کردیم که شاید کسی برای او توضیح نداده که ارزش این قهرمانی چقدر بالا است اما حالا که حدود بیست روز از جریان این موضوع می گذرد و بازهم هیچ عکس العملی  از سوی وی صورت نگرفته متوجه شدیم که کشتی چقدر مظلوم است.

لایق با اشاره به حضور سرپرست وزارت ورزش پس قهرمانی تیم والیبال درمسابقات آسیایی در مراسم استقبال این تیم ادامه داد:از زمانی که ملی پوشان این صحنه را دیدند طی تماس های مکرر با مربیان ابراز ناراحتی خود را نسبت به تبعیض سرپرست وزارت ورزش بیان کردند و از این موضوع بسیار گله مند هستند که چرا با وجود موفقیت چشم گیر در مسابقاتی نه در سطح آسیا بلکه در رده جهانی هیچ توجهی به آنها نشده است.

وی افزود:پیش از حضور در مسابقات جهانی بچه ها با از خود گذشتگی تمرینات طاقت فرسا همه سختی ها و مشکلات را به جان خریدند و برای به اهتزار در آمدن پرچم مقدس کشورمان در میدان جهانی با غیرت و تمام توان روی تشک حاضر شدند ودر واقع با خلق این افتخار بار دیگر از حیثیت ورزش ایران در میادین بین المللی دفاع کردند اما در مقابل متأسفانه تا کنون مسئولان ورزشی در یک مراسم خیلی ساده با اهداء یک شاخه گل هم از آزاد کاران یادی نکردند،در واقع شأن و منزلت این قهرمانان حفظ نشد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در ادامه عنوان کرد:هر کجا که کار ورزش ایران در مسابقات مختلف لنگ می ماند به سراغ کشتی و کشتی گیر می آیند اما وقتی که موفقیت توسط اهالی این رشته حاصل شد هیچ کسی سراغی از افتخارآفرینان آن نمی گیرد.

وی اضافه کرد:بچه ها درمیدان جهانی با ایثار و فداکاری به اقتدار  روس ها پایان دادند و به مقام قهرمانی رسیدند اما گویا مسئولان ارزش این مهم را به خوبی نمی دانند،شاید اگر ما هم مثل برخی از رشته ها در میادین مختلف زنگ تفریح سایر کشورها بودیم امروز ارزش وجایگاه این موفقیت بیشتر حس می شد و تقدیر شایسته از اعضای تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعمل می آمد.

لایق با بیان این که کشتی گیران کشورمان نسبت به بی توجهی مسئولان واقعاً ناراحت هستند خاطرنشان کرد:کم رنگ کردن قهرمانی کشتی آزاد در مسابقات جهانی به ضرر ورزش کشور است چرا که ما درسال آینده بازی های آسیایی را پیش رو داریم و بازهم مدال های رنگارنگ کشتی گیران همچون المپیک 2012 به داد ورزش ایران خواهد رسید در نتیجه اگر بچه ها حمایتی نشوند به طور حتم دلسرد شدن آنها نسبت به ادامه افتخار آفرینی و کسب موفقیت می تواندجایگاه ورزش کشورمان در دنیا را با تنزل روبرو کند./آق
برچسب ها: لایق ، کشتی ، وزارت ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار