ارسلان فتحی پور نیز راهکارهای پیشنهادی خود را برای شناسایی سه دهک برخوردار جامعه ارائه کرد. پیش از این احمد توکلی هم روشهایی را برای شناختن این افراد پیشنهاد داده بود ، اما در عین حال بعضی نمایندگان معتقدند ، شناسایی دهکها وظیفه دولت است و خودش نیز راه شناسایی را باید پیدا کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،فتحی پور گفت :بحث اصلاح بودجه 92 و حذف سه دهک بالایی به شرط آنکه ما را در راهبرد اجرای عدالت دچار خطا نکند ،فرصت خوبی برای هدفمند شدن یارانه ها به معنای واقعی کلمه است.
ارسلان فتحی پور با بیان اینکه در صورت غلط اجرا شدن هدفمندی یارانه ها ، گروههای هدف ما تغییر می کنند ، گفت : اگر این قانون و حذف دهکهای برخوردار درست اجرا نشود ، از عدالت فاصله می گیریم ، یعنی ممکن است شاهد این باشیم که یک خانواده توامند یارانه ها را بگیرد اما در عوض فشار مالی افزایش قیمت ها را یک خانواده نیازمند تحمل کنند.

یکسان کردن سیستم حساب بانکی افراد به شناسایی افراد برخوردار کمک می کند


رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد : تا زمانی که زیر ساختها درست نباشد ، راهکارهای مختلفی برای فرار از شفافیت مالی وجود دارد ، یکی از راهکارهای مهمی که به ایجاد این شفافیت کمک می کند ، یکپارچه شدن سیستم حساب بانکی اشخاص می باشد ، یعنی همه حسابهای افراد در اقصی نقاط کشور باید به یک حساب متصل باشد و افراد مانند کد ملی حساب واحد داشته باشند، تا تمام درآمد ها و هزینه های آنها از مجاری همین حساب مبادله شود و از طریق همین حساب نیز می توان یک جمع بندی درست از سطح معیشت صاحب حساب داشت . گمرکها نیز در شناسایی افراد توانمند می توانند کمک کنند ، توانمندی کسانی را که واردات و یا صادرات دارند از روی حجم مبادلاتشان می توان تشخیص داد .

وی همچنین پیشنهاد احمدی توکلی برای شناسایی سه دهک بالای جامعه را نیز مفید دانست و گفت : می توانیم از سیستم مالیاتی هم کمک بگیریم یا از صاحبان ماشینهای گران قیمت ، همچنین ، شناسایی افرادی که امتیازهای اقتصادی دارند نیز کمک کننده است .

عجله و شتابزدگی در حذف افراد مصلحت نیست

نماینده مردم خداآفرین و کلیبر با بیان اینکه به هیچ عنوان شتابزدگی را در حذف یارانه بگیران توصیه نمی کنم گفت: این یک بحث تخصصی است و نیازمند سنجش و پیش بینی بسیاری از موارد می باشد .

چشم انداز شفاف اقتصادی لازمه انتخاب افراد در واریز یارانه هاست

فتحی پور در ادامه تصریح کرد : دولت باید چشم اندازی شفاف از وضعیت آینده اقتصادی کشور برای خود تصور کند و بعد از محاسبه میزان تورم مورد انتظارش، اقدام به حذف یارانه افراد کند ، به عنوان مثال با تورم 10 درصدی حقوق ماهیانه حدود دو میلیون تومان مناسب است ، اما در تورم 40 درصدی این حقوق تا چند ماه دیگر بی ارزش خواهد شد .

دولت تعریف مشخصی از خط فقر داشته باشد


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: با یک تعریف مشخص و متوسط از خط فقر می توان این خط را مبنای حذف یارانه افراد قرار داد ، البته باید توجه داشت که اشتباهاتی که در خوشه بندی ها صورت گرفت این بار نیز در شناسایی افراد تکرار نشود .


دستگاههایی که می توانند به شناسایی دهک ها کمک کنند

وی در پایان تاکید کرد : سازمان تامین اجتماعی ، سازمان امورمالیاتی ، سازمان گمرک کشور ، مرکز آمار و سازمان ثبت اسناد از جمله دستگاههایی هستند که در این راه می توانند به دولت کمک کنند.
برچسب ها: فتحی پور ، شناسایی ، دهک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار