نمايندگان استان كردستان طي نامه‌اي به رئيس‌جمهور، مطالبات خود را مطرح كردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، مجمع نمايندگان استان كردستان با ارسال نامه‌اي به رئيس‌جمهور، از وي خواستند "سيدمعروف صمدي" نماينده سابق سنندج، كامياران و ديواندره در هيئت دولت به كار گرفته شود.

در نامه مجمع نمايندگان كردستان به رئيس‌جمهور آمده است: "احتراما با عنايت به تجربه، تخصص و توانمندي جناب آقاي سيدمعروف صمدي و سابقه دو دوره نمايندگي از حوزه سنندج، كامياران و ديواندره بدين وسيله ايشان جهت به‌كارگيري در جلسه دولت به حضور معرفي مي‌شود.

مستدعي است با عنايت به لزوم بهره‌مندي از نيروهاي كُرد و اهل سُنت دستور فرماييد از توان علمي و تخصصي نام‌برده به نحو مطلوب استفاده مي‌شود".

همچنين سيدمحمد بياتيان نماينده بيجار، محسن بيگلري نماينده سقز و بانه، اميد كريميان نماينده مريوان، حامد قادرمرزي نماينده قروه و دهگلان و سيد حسن علوي و سالار مرادي نمايندگان سنندج، كامياران و ديواندره اين نامه را امضا كرده‌اند.

اضافه مي‌شود؛ سيدمعروف صمدي به عنوان يكي از گزينه‌هاي احتمالي استانداري كردستان نيز به شمار مي‌رود.

اين در حالي است، پيشتر اميد كريميان نماينده مريوان و سروآباد با اشاره به ضرورت انتخاب سريع استاندار استان كردستان به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: مجمع نمايندگان اين استان گزينه نهايي خود را به وزارت كشور معرفي كردند.
 
وي در ادامه افزود: با توجه به اين كه آقاي روحاني با شعار دولت تدبير و اميد روي كار آمد در زمان تبليغات بيانيه‌اي تحت عنوان بيانيه شماره 3 داشت كه در آن به استفاده از ظرفيت‌هاي اقوام و مذاهب اشاره شده بود و يك خواسته‌اي كه در بين مردم كردستان وجود داشت را به يك مطالبه عمومي تبديل كرد.  
 
وي گفت: مردم استان كردستان مرتبا پيگير اين بندها هستند كه يكي از آن بندها سپردن پست‌هاي مسئوليتي به همه اقوام است.
 
عضو مجمع نمايندگان استان كردستان گفت: ما درصدد هستيم تا استاندار جديد اين استان شخصي آشنا به درد مردم و روحيات منطقه بوده و يك فردي كُرد و اهل سُنت باشد.

وي تصريح كرد: در اين راستا رئيس ستاد آقاي روحاني در استان كردستان به وزارت كشور معرفي شده است.  
 
كريميان خاطر نشان كرد: مجمع نمايندگان استان تاكنون پيگيري‌هاي زيادي انجام داده‌اند و اميدواريم دولت به اين خواسته توجه داشته باشد. 

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار