رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تولید خاک نسوز آرژیلیت و بوکسیت در بزرگترین معدن خاورمیانه معدن شهید نیلچیان، امسال 2 برابر شد.





کرمی در گفت‌وگو با گروه استانهاد باشگاه خبرنگاران منطقه چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 18 هزار تن خاک نسوز بوکسیت و آرژیلیت در این معدن تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 2 برابر افزایش یافته است.

به گفته وی، معدن شهید نیلچیان با حفاری 31 حلقه چاه به طول 5000 متر در محدوده‌ای به وسعت 200 هکتار در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید به عنوان بهترین معدن ایران مطرح است.

کرمی اظهار کرد: مواد استخراج شده از معدن شهید نیلچیان شامل دو نوع خاک نسوز به نام‌های آرژیلیت و بوکسیت با عیار 65 تا 75 درصد است که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی‌نظیر است. این مواد پس از استخراج به بوکسیت ویژه، بوکسیت درجه یک و آرژیلیت ویژه و معمولی، تبدیل و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گمانه زنی‌ها و مطالعات کارشناسان، 16 میلیون و 800 هزار تن انواع خاک نسوز تا عمق 550 متری زمین در این معدن وجود دارد که با توسعه معدن در بخش لایه معدنی در منطقه باجگیران و دوپلان، میزان تولید مواد معدنی سالیانه به 25 هزار تن افزایش می‌یابد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: این معدن هم اکنون زمینه اشتغال مستقیم 100نفر را فراهم کرده است./ش

برچسب ها: تولید ، خاک ، نسوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.