کودکان به دلیل شرایط سنی، جسمی و روحی ویژه تفاوت های آشکاری باسایر شهروندان داشته و نیازهای خاص خود را دارا هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شهرهای امروز هم به دلیل آنکه برای بزرگسالان طراحی و ساخته شده برای کودکان مطلوبیت و جذابیت های لازم را ندارند.

کمبود فضاهایی که کودک بتواند درآن به بازی و فعالیت خلاقانه بپردازد، آلودگی های محیطی، عدم رعایت حقوق اولیه، نبود امنیت و ایمنی، تراکم بالای ساختمان و . . . همه از مشکلاتی است که کودکان در شهرها با آن مواجه هستند.

اما در این خصوص که به مناسبت روز جهانی کودک و به همت اداره بانوان شهرداری منطقه 9 در مجموعه تفریحی –فرهنگی و ورزشی شهربانو برگزار شد کودکان به شادی و نشاط پرداختند.

همچنین در راستای دستیابی به اهداف طرح غنچه های شهر که درگروه سنی 4-0 ساله و گروه سنی دبستان برگزار شد جهت رشد آگاهی های عمومی والدین از نیازهای فرزندان، ایجاد روحیه شاد و نشاط و نیز فراهم ساختن فرصت آموزشهای مورد نیاز جهت کودکان، معرفی استانداردهای مورد نیاز کودک در حوزه مدیریت شهری و دستاوردهای منطقه در این زمینه، آشنایی با استانداردهای حوزه کودک و اطلاع رسانی از وضعیت کل توانایی و ظرفیت موجود منطقه در زمینه این گروه سنی لازم است مورد توجه قرار گیرد همچنین کمک به شناخت نیازهای کودکان درجهت بهبود وضعیت زندگی آنان و جریان سازی فرهنگی توجه به کودک درسطح مناطق و محلات از خط کشی های این جشنواره است.

در بخش های این جشنواره که د سه بخش نمایشگاهی، علمی- آموزشی و برنامه های جنبی اجرا شد.

در بخش نمایشگاهی که شامل بازی و سرگرمی، پوشاک و تغذیه، سلامت و ایمنی تعلیم و تربیت و دین و فرهنگ خواهدبود.

در این برنامه آشنایی با انواع لباسهای محلی، تاثیر رنگ لباس برکودک، مشخصات پوشاک استاندارد برای کودک درهر سنی، الگوی مناسب لباس کودک با توجه به عرف و آموزه های دینی، تشکیل کارگاههای هنری برای ارائه مشخصات پوشاک استاندارد، برپایی آتلیه عکس کودک با لباس محلی- بومی در محل جشنواره، نقش هنر، معرفی غذاهای مفید برای کودک و همچنین معرفی منابع مفید، تست قد و وزن کودک، نقش ورزش در سلامت جسمی کودک، انجام تست های ورزشی، تامین سلامت و امنیت کودک در شهر در زمینه حمل و نقل عمومی، فضاهای شهر و . . . ، حقوق کودک در اسلام و حقوق اجتماعی کودک و نقش ورزش در سلامت اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.

در بخش تعلیم و تربیت کودک که بر اساس آموزه های دینی و مذهبی- سپره ائمه- کودک، دین و روحانیت، روانشناسی کودک، سبک فرزند پروری، وسایل کمک آموزشی برای کودکان،‌تکنولوژی های آموزش و فناوری های ارتباطی برای کودکان و معرفی موسسات فعال در زمینه آموزش مادر و کودک از ویژه برنامه های این جشنواره بود.

در بخش دین و فرهنگ معرفی نرم افزارهای دینی برای کودکان، آموزش نماز و قرآن به کودکان، معرفی نشریات مرتبط با مادر و کودک و مجلات متخصص کودک معرفی سایتهای اینترنتی مفید و فضای آموزشی مجازی،‌آموزش مطالعه و فرهنگ کتابخوانی و تجلیل از برترین های عرصه هنر و ادبیات کودک مورد توجه قرار گرفت.










برچسب ها: کودک ، تکنولوژی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار