فعالیت های این باشگاه در زمینه ترویج و آموزش فناوری نانو است تا بیشتر با این حیطه آشنا شوند و در زمینه مورد علاقه شان آموزش ببینند.

فائقه اسلامی پور مدیر باشگاه نانو و کارشناس ارشد فناوری نانو در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در زمینه فعالیت های باشگاه دانش آموزی نانو گفت: باشگاه دانش آموزی نانو رسالت ترویج و آموزش فناوری نانو در مقطع دانش آموزی از سال 1383 شروع به کار کرده و از جمله فعالیت های این گروه برگزاری المپیاد علوم و فن آوری نانو است که امسال پنجمین المپیاد نانو برگزار می شود و در سال گذشته بیش از بیست هزار نفر شرکت کننده داشته که در دو مرحله تئوری و عملی برگزاری می شود که بعد از مرحله دانش آموزان وارد یک اردوی عملی می شوند و به صورت تخصصی کار آزمایشگاهی انجام می دهند.

وی در مورد فعالیت های دیگر این باشگاه به انتشارات اشاره کرد و گفت: محتوای آموزشی متناسب با مخاطب یا دانش آموز در قالب کتاب یا مقاله در اختیار آنها قرار می گیرد همچنین ماهنامه زنگ نانو که به صورت ماهیانه منتشر می شود که مقالات آموزش، دستاوردهای دانش آموزی و اخبار این باشگاه از این طریق در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی افزود: سطح کمی و کیفی این نمایشگاه نسبت به سال قبل بهتر بوده و طرحهای ارائه شده در زمینه پژوهش هم در ظاهر و هم در زمینه تسلط علمی نسبت به موارد ارائه شده پیشرفت بسیاری داشته است و در واقع هدف این باشگاه هم ترویج و‌آشنایی با فن آوری نانو است.

اسلامی پور در پایان گفت: دانش آموزان با آموزش در زمینه ی مورد علاقه شان به سمت تخصصی پیش می روند و هدف اینست که دانش آموزان در مراحل بالاتر هم حمایت شود و در حوزه های صنعت و دانشگاه و قسمتهای حمایت شده و نانو تا به خروجی خاص برسد.

برچسب ها: نانو ، باشگاه ، مقاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار