یک نماینده مجلس معتقد است، برای عادلانه شدن طرح هدفمندی یارانه باید چهار دهک اول و متمکن جامعه یارانه نگیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید سعید حیدری طیب گفت: هدف اصلی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برقراری عدالت اجتماعی در کشور بود و اینکه همه دهک های جامعه به یک اندازه یارانه دریافت کنند، عادلانه نیست.

وی افزود: دهک ها هفتم تا دهم جامعه اصلا نیازمند دریافت یارانه نیستند ومیزان یارانه فعلی برای آنها مبلغی بسیار ناچیز است و اصلا به حساب نمی آید.

به گفته این نماینده مجلس،افراد متمکن جامعه که ماهانه چند میلیون تومان درآمد دارند و خودروهای آخرین مدل سوار می شوند، از یارانه بنزین و خیلی چیزهای دیگر هم استفاده می کنند و اینکه یک فرد که حتی خودرو ندارد نیز مثل دهک ها بالا یارانه بگیرد، عادلانه نیست.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شیوه اجرایقانون هدفمندی یارانه ها باید اصلاح شودتا وضعیتزندگی اقشار ضعیف جامعهنیز بهتر شود.

وی افزود: اگر با حذف دهک های متمکن درآمدی برای دولت حاصل شد باید از آن برای رونق تولید، کشاورزی، بخش های صنعتی و عمراناستفاده شود.

حیدری طیب با اشاره به اینکه اطلاعات همه دهک ها و خانوارها در سامانه مربوطه مشخص است، ادامه داد: دولت می تواند به راحتی اقشار متمکن که نیاز به دریافت یارانه ندارند را شناسایی کند../س

برچسب ها: کرمانشاه ، طرح ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.