در شرایط فعلی به دلیل محدودیت اعتبار نمی‌توانیم در راستای استخدام نیروی انسانی جدید گام برداریم پس باید از امکاناتی که در اختیارمان است برای تحقق اهدافمان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  علی‌اصغر فانی در گردهمایی معاونان تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش  گفت: در آموزش و پرورش ارکان مختلفی را می‌توان نام برد که در فرآیند تعلم و تربیت موثرند اما نقش معلم ممتاز است و در حوزه تربیت بدنی بحث توانمندسازی و بهسازی نیروی انسانی از خواسته‌های جدی است .
فانی افزود :زمانی  شاهد جمعیت 19 میلیونی دانش‌آموزان بودیم اما اکنون فضا و امکانات نسبت به دهه 70 که اوج جمعیت دانش‌آموزش را شاهد بودیم .
سرپرست وزرت آموزش و پرورش اظهار داشت: باید اجزای آموزش و پرورش را بشناسیم و به گونه‌ای تغییرات را اعمال کنیم که فرآیند کار ارتقاء کیفیت در فعالیت‌های آموزش و پرورش باشد.
وی گفت : برنامه ما در راستای توسعه مشارکت در آموزش و پرورش خواهد بود و این به معنای دخالت دادن معلم در برنامه‌های آموزش و پرورش، جدی گرفتن نقش مردم و اولیاء در حوزه آموزش و پرورش، تکیه بر توانمندی دانش آموزان و توسعه مشارکت مردم در آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به اینکه امروز 8.5 درصد از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیلی می‌کنند، گفت: از سال 66 که مدارس غیرانتفاعی راه‌اندازی شد می‌توانستیم آن را توسعه بیشتری دهیم .
فانی گفت:در شرایط فعلی به دلیل محدودیت اعتبار نمی‌توانیم در راستای استخدام نیروی انسانی جدید گام برداریم پس باید از امکاناتی که در اختیارمان است برای تحقق اهدافمان استفاده کنیم
سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:از معضلات ما بحث آسیب‌های اجتماعی است که نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم چرا که مشکلاتی که در جامعه وجود دارد وارد مدرسه می‌شود.
وی گفت: بحث شناسایی، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی مورد توجه است که در این خصوص در هفته جاری جلسه‌ای را در دفتر رهبری برگزار شد‌در این جلسه از ما نیز دعوت شده بود که با حضور در این جلسه مشاهده کردیم بحث آسیب‌های اجتماعی مورد نظر مقام معظم رهبری است که با حضور فعال آموزش و پرورش در این کمیته می‌توان از این فرصت برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بهره جست .
فانی خاطرنشان کرد: ورزش قهرمانی به عنوان یکی دیگر ازفعالیت‌های آموزش و پرورش است که در فاز اول به دنبال سلامت، در فاز دوم به دنبال ورزش‌های پهلوانی و تقویت مردانگی و در فاز سوم به دنبال تقویت ورزشی قهرمانی هستیم ./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار