معاون پارلمانی رئیس جمهور از احتمال برگزاری دور بعدی نشست مشترک دولت و مجلس تا قبل از بررسی لایحه بودجه 93 خبر داد.

حجت‌الاسلام "مجید انصاری"، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه علنی امروز در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران، مبنی براینکه نشست بعدی دولت و مجلس چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: برنامه دولت و مجلس براساس اراده دو قوه برای تعامل سازنده این است که به صورت نوبه‌ای نشست‌های مشترک برگزار شود.

وی افزود: اولین نشست مشترک دولت و مجلس به دعوت دولت انجام شد که نشست خوبی بود و من بازهم از حضور خیلی خوب و بسیار صمیمی نمایندگان، هیئت رئیسه و سخنان خوب رئیس مجلس تشکر می‌کنم.

انصاری افزود: برای نشست‌های مشترک دولت و مجلس زمان معینی تعیین نشده است ولی نشست بعدی را باید مجلس دعوت کند.

وی تصریح کرد: پیشنهاداتی وجود داشت که یکی از آن‌ها این بود که دولت و مجلس هر فصل یک نشست مشترک داشته باشیم اما این‌ها قطعی نیست و سعی خواهیم کرد ا ین نشست‌ها حتما اجرا شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال باشگاه خبرنگاران، که آیا دولت و مجلس قبل از بررسی لایحه بودجه 93 نشست مشترک خواهند داشت یا خیر گفت: احتمالا نشست‌ خواهند داشت.

اضافه می‌شود طبق آیین‌نامه داخلی مجلس دولت مکلف است تا 15 آذر هر سال لایحه بودجه سال آینده را به مجلس ارائه کند.

این در حالی است که محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفته است دولت بنا دارد تا قبل از 15 آذر لایحه بودجه سال 93 را قبل از زمان تعیین شده به مجلس ارائه کند، بنابراین احتمالا دولت و مجلس دومین نشست مشترک خود را قبل از 15 آذر به میزبانی مجلس برگزار خواهند کرد.

وی همچنین در خصوص رای اعتماد به وزرای پیشنهادی سه وزارتخانه علوم، آموزش و ورزش گفت: فکر می‌کنم وضعیت سه سرپرست به صورت نسبی از آغاز تا کنون بهبود پیدا کرده است که علت آن حضور خود سرپرستان در مجلس و ملاقات‌هایی که با نمایندگان در کمیسیون‌ها داشته‌اند و فعالیت‌هایی که معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها داشته‌اند است.

وی افزود: امیدوارم احیانا اگر شبه‌ای و سوالی در نظر آن‌ها وجود دارد با همین رایزنی‌ها و جلسات حل شود تا زمینه رای مطلوب هرسه وزیر پیشنهادی فراهم گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت عدم رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی دولت چه اقدامی خواهد کرد گفت: انشاالله که رای می‌آورند.

انصاری در پاسخ به این پرسش باشگاه خبرنگاران، که آیا سرپرستان فعلی وزارتخانه‌ها به عنوان وزیر آن وزارتخانه معرفی خواهند شد یا خیر گفت: وقتی دولت کسی را به عنوان سرپرست می‌گذارد یعنی نزدیک‌ترین فرد به وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: معرفی سه وزیر باقیمانده به صورت رسمی بعد از تعطیلات مجلس انجام خواهد شد و تصمیم نهایی دولت نیز بعد از معرفی رسمی خواهد بود.

انصاری تصریح کرد: فکر می‌کنیم وضعیت فعلی هرسه سرپرست وزارتخانه‌های آموزش، علوم و ورزش در مجلس مطرح است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص برخی موضع‌گیری‌ها در مورد توفیقی سرپرست وزارت علوم گفت: نمایندگان سوالات و ابهاماتی داشتند که آقای توفیقی در مجلس حضور و جلساتی با نمایندگان داشته‌اند و این جلسات ادامه خواهد داشت، ما هم تلاش خواهیم کرد اگر ابهامی در ذهن نمایندگان است حل شود.

انصاری در خصوص سوال خبرنگاران در مورد حذف سه دهک از لیست یارانه بگیران و مباحث بودجه‌ای گفت: در خصوص مسائل مالی و بودجه‌ای سخنگوی دولت اظهارنظر می‌کند.

انصاری در ادامه تصریح کرد: تغییر دولت و انتخابات اخیر، ایران فضای جهانی را به نفع ایران تغییر داده است مخصوصا سفر آقای روحانی و سخنرانی‌هایشان در سازمان ملل فضای رسانه‌ای و دیپلماسی را به نفع ایران تغییر داده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم این فضای مثبت با اقدامات تعاملی دولت و مجلس ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انصاری ، دولت ، مجلس ، نشست ، مشترک ، آذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار