معاون صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: خانه تاریخی «رنده کش» خانه صنایع دستی کرمانشاه می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر گفت: بر اساس دستورالعمل ارسالی از سازمان مرکزی مبنی بر ایجاد و راه اندازی خانه صنایع دستی در مراکز تاریخی و فرهنگی، درحال ایجاد و راه اندازی خانه صنایع دستی کرمانشاه هستیم.

وی افزود: راه اندازی و ایجاد خانه های صنایع دستی در سطح کشور در مراکز تاریخی و فرهنگی ایجاد زمینه کار آفرینی و حمایت از نوآموزی و خلاقیت نیروی جوان و همچنین کمک به اقتصاد محلی هنرمندان را فراهم می آورد.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه ادامه داد: بستر سازی جهت جذب دانش آموختگان دانشگاهی و تولید و توسعه محصولات قابل عرضه به بازار و در نهایت ایجاد روحیه مشارکت و تعامل در روند بالا بردن کیفیت تولیدات صنایع دستی در بین صنعتگران هنرمند از دیگر اهداف راه اندازی خانه صنایع دستی است.

سپهر یادآور شد: با توجه به توانایی و پتانسیل های صنایع دستی در استان کرمانشاه، در تلاش هستیم که یکی از اماکن تاریخی فرهنگی شهر را به این مهم اختصاص دهیم.

وی از خانه تاریخی «رنده کش» به عنوان محل مناسبی برای راه اندازی خانه صنایع دستی کرمانشاه یاد کرد و گفت: خانه تاریخی رنده کش واقع در خیابان جلیلی با قدمتی حدود 150 سال می تواند فضای بسیار مناسبی برای راه اندازی خانه صنایع دستی کرمانشاه باشد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، خانه ، رنده کش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.