نمایندگان AFC قرار است از 6 ورزشگاه عضدی رشت، سردار جنگل و ورزشگاه اهواز، بندر عباس، و تختی و دستگردی تهران بازدید کنند.

مهدي تاج ريس سازمان ليگ فدراسيون فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: رئیس کمیته مالی،رئیس تعیین سهمیه و رئیس برنامه ریزی AFC برای دیدار از ورزشگاه ها به ایران آمده اند.

در سال گذشته 7 ورزشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته اند که به عنوان ورزشگاه A آسیا محسوب می شوند، 7 ورزشگاه که سال قبل مورد ارزشیابی قرار گرفتند موجب شد تا ایران 3 سهمیه مستقیم برای آسیا  و یک سهمیه غیر مستقیمداشته باشد.

وي افزود: نمایندگانی که براي تعيين سهميه به ايران آمده اند که به ایران آمده اند با توجه به مدارکي که براي انها ارسال کرده بوديم از ورزشگاهئد ها بازديد مي کنند و نظر خود را اغلام يا به نوعي امتياز مي دهند.

تاج در ادامه بیان داشت: باشگاه ها باید ثبتشان ثبت تجاری باشد و صورت وضعيت مالی آنها آشکار باشد و مدیر عامل ها هم باید از طریق هیئت مدیره انتخاب شوند، وي این 3 عامل را معرف یک باشگاه حرفه ای دانست که از طرف AFC تأیید می شوند.

رئیس سازمان لیگ اظهار داشت: استانداردهای لازم ورزشگاه داشتن VIP، نور، اسکوربورد و رختکن مناسب است که هر 6 ورزشگاهی که قرار است فردا توسط نمایندگان AFC بازدید شود  اين شرايط را دارند.

تاج در ادامه گفت: اگر 5 ورزشگاه مورد تأیید این نمایندگان قرار گیرد ایران دوازده ورزشگاه خواهد داشت که عنوان A آسیا را کسب کرده و این پیشرفت چشمگیر ایران در آسیا را تمايان خواهد کرد.

 وی تصریح کرد:  با همکاری تیم های نفت تهران، راه آهن سورینت، فولاد خوزستان و داماش گیلان و ملوان انزلی نواقص ورزشگاها  برطرف شده و معتقدم که نمایندگان AFC  ارزیابی مثبتی از این بازدید خواهند داشت.

تاج در پاسخ به این سوال که آیا این بازدید به میزبانی ایران در جام ملت های آسیا  هم تاثیر گذر خواهد بود بیان داشت: زمانی که ایران  12 ورزشگاه  مجهز داشته باشد و نمره A آسیا را کسب کند امتیازی خواهد بود  برای گرفتن میزبانی جام ملت های آسیا ولی  این بازدید صرفا برای مشخص کردن میزبان جام ملت های آسیا نیست اما می تواند در اين زمينه تاثیر گذار باشد.

رئیس  سازمان لیگ فوتبال در خصوص تبانی ها و محرومیت های اخیر عنوان کرد:  فوتبال یعنی نشاط و رفاقت و اتفاقات اخیری که در فوتبال افتاده است بهتر از بعضی پدیده های اجتماعی است و معتقدم که نباید سیاه نمایی کرد و وضعیت فوتبال را بدتر کرد چرا که فوتبال ما در حال حاضر در وضعیت خوبی به سر می برد.

 وی در خصوص ادعاي مرتضي کریمی گفت:  چون که کریمی به یکی از افراد سازمان لیگ اتهام وارد کرده لذا من شکایت کردم و وی هم در این رابطه گفت من شنیده بودم که یکی از افراد سازمان لیگ در بحث تبانی ها بوده استو. اطلاع دقيقي ندارم.

 تاج در ادامه اذعان داشت: باید یاد بگیریم که در مورد شنیده ها حرف نزنیم و مواردی را که خود می دانیم و دیده ایم نظر دهیم.

رئیس سازمان لیگ اظهار داشت: ما می توانیم با تشکیل کمیته ی اخلاقی که شامل حقوقدانان و افراد با تجربه باشند این وضعیت را کنترل کرده و خیلی جدی با افراد متخلف بر خورد کنیم.

وی در پایان  گفت: افراد با تجربه ای چون علیپور، می توانند با اجرای قاطع حکم ها از تخلفات دیگر جلوگیری کنند.

پايان متن/آق
برچسب ها: رئیس ، تعیین ، سهمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار