وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تعصبات بي‌جا كه در گذشته در قالب ارزيابي آثار خلق شده حوزه فرهنگ مكتوب توسط سلايق شخصي افراد بكار گرفته شده برخورد نامناسب با ناشران در پي داشته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران؛ علي جنتي امروز در مراسم تكريم و معارفه‌ معاونين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حوزه فرهنگ را حوزه‌اي حساس دانسته و گفت: در اين حوزه ما علاوه بر صيانت از ارزش‌هاي ديني و هويت ملي خودمان بايد از تمامي افراد علاقه‌مند قلم زدن و انتقال انديشه‌ها و تجارب جديد به ديگران حمايت كنيم.
 

وي در ادامه از اقدامات "علي اسماعيلي" در سمت سرپرستي معاونت فرهنگي وزارت ارشاد بعنوان فردي سخت‌كوش و پرتلاش تشكر كرد و گفت: ما در اين حوزه نياز به تقويت كيفي داريم زيرا توجه به اين حوزه و بويژه كتاب از دغدغه‌هاي اوليه من از بدو پذيرش وظيفه‌ي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تا به امروز بوده است.
 
"جنتي" در ادامه به نامه‌ي سرگشوده جمعي از اهالي قلم در روزهاي اخير به وي اشاره كرد و افزود: اهالي قلم در اين نامه خواست حذف كامل سانسور شده‌اند در صورتيكه با توجه به قوانين موجود اين كار امكان‌پذير نيست و اگر قانوني هم نباشد ما نمي‌توانيم غذاي مسموم در قالب كتاب‌هاي غيرقابل چاپ به آساني در اختيار نسل جوان قرار دهيم.
 
"جنتي" در پايان خاطر نشان كرد: ما بايد در چارچوب قانون عمل كنيم نه براساس سلايق شخصي زيرا به گمان من و با توجه به شواهد موجود اگر قرآن هم وقتي الهي نبود و ما به تبعيت از آن موظف نبوديم برخي از آقايان حتما آن را خلاف عفت عمومي دانسته و اجازه‌ي چاپ و نشر آن را نمي‌دادند.
 
«مهدي مظفري» مشاور ارشد وزير شد

علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن اشاره به اصطلاح تكريم و عنوان مراسم، جلسه را جلسه‌اي براي تكريم از جمعي از معاونان وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي در دوره گذشته دانست و گفت: دولت تدبير و اميد با شعارهايي كه روحاني در دوران مبارزات انتخاباتي مطرح كرد مورد تاييد اكثريت مردم كشور قرار گرفت و طبيعتا بخشي از اين شعارها در حوزه فرهنگ است.

وي افزود: بنا بر برنامه‌هاي ارائه شده به مجلس شوراي اسلامي توسط من، حمايت از هنرمندان، فرهيختگان و اصحاب فكر در زمره برنامه‌هاي من در زمينه فرهنگ و هنر قرار گرفته است.

به گفته جنتي، تغييراتي كه تا به امروز در ميان معاونان فعال در وزارتخانه فرهنگ وارشاد اسلامي انجام شده به معني ناسپاسي و قدرناشناسي از زحمات آنها كه تا به امروز در اين سمت‌ها به حوزه فرهنگ، مطبوعات و ساير حوزه‌ها خدمت كرده‌اند، نيست.

سيدعباس صالحي، معاون فرهنگي اظهار داشت: عرصه فرهنگ نمي‌تواند و نبايد در انحصار گروه و سليقه خاص باشد و ميدان‌هاي وسيع موجود بايد حضور مثمري داشته باشد.

وي خاطرنشان كرد: در فضاي بسته فرهنگي، خلاقيت‌ها تحرك كافي را پيدا نمي‌كنند و نمي‌توان فرهنگ را در تاريكخانه و گلخانه پرورش داد، فرهنگ نياز به نسيمي مطبوع دارد./


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار