دفتر نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با برداشت و استفاده از فرمايشات مقام معظم رهبري درباره "نرمش قهرمانانه" اينفوگرافيک ارائه داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دفتر نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با برداشت و استفاده از فرمايشات مقام معظم رهبري درباره "نرمش قهرمانانه" اينفوگرافيک ارائه داد که در آن  تعريف، برداشت غلط، بايد‌ها و نبايدها، هدف و پشتوانه "نرمش قهرمانانه" تبيين شده است.

در اين اينفوگرافيک "نرمش قهرمانانه" اينگونه تعريف شده است که حرکت‌هاي صحيح و منطقي ديپلماسي بايد با حفظ اصول انقلاب اسلامي صورت گيرد.

همچنين هدف از "نرمش قهرمانه"، پيشرفت و تحقق اهداف انقلاب و نظام اسلامي مطرح شده است.

در اين اينفوگرافيک، از مواضع تدافعي و تلاش براي جلب رضايت استکبار به عنوان برداشت غلط از "نرمش قهرمانانه" ياد شده است.

بايدهايي که درباره "نرمش قهرمانانه" ذکر شده؛ تلاش فعال و مبتکرانه ديپلماتيک، حفظ موضع قوي متعرضانه و تهاجمي، فراموش نکردن دشمن و مبارزه و همچنين شناسايي آماج حمله دشمن است.

در توضيح نبايدهايي "نرمش قهرمانانه" آمده است که تواضع مقابل قدرت‌هاي بين‌المللي به خصوص آمريکا، غفلت از رابطه صميمانه با سفيران و نخبگان کشورهاي اسلامي، جدا شدن ما از گروه‌هاي اسلامي، عبور از خط قرمزها، عدم توجه به آرمان‌ها و همچنين تندي‌هاي بي‌ونتجه بايد مورد توجه قرار گيرد.

 

اين اينفوگرافي از استحکام ساخت دروني نظام به عنوان پشتوانه‌اي براي "نرمش قهرمانانه" نام برده است که در سخنان مقام معظم رهبري مورد تاکيد قرار گرفته است.

"حقيقتي در هر کشور و در هر دولت وجود دارد که ابزار ديپلماسي در خدمت آن حقيقت قرار مي‌گيرد و پيش مي‌رود. يعني تلاش ديپلماسي، بدون وجود يک جوهر، تأثير زيادي نخواهد داشت... خلاصه اينکه هرگاه تلاش ديپلماسي، با يک جوهر ذاتي همراه شد، نتايج مثبتي در بر خواهد داشت و تحرک ديپلماسي، با اين جوهر ذاتي است که مي‌تواند سنگ‌هاي سخت را بشکافد و راه را باز کند. به عبارت ديگر همان چيزي که موجب دشمني‌ها با ماست، همان چيز موجب پيشرفت ديپلماسي ماست."  فرمايشات رهبري در تاريخ1375.5.17

"ما گفته‌ايم ساخت دروني نظام بايد استحکام پيدا کند؛ ما گفته‌ايم "علم" بايستي رشد پيدا کند؛ ما گفته‌ايم "توليد داخلي" بايد اساس کار باشد؛ ما گفته‌ايم "نگاه خوش‌بينانه به استعداد بومي کشور" بايستي جدي باشد، استعدادها پرورش پيدا کند؛ اين‌ها پايه‌هاي اصلي کار است."  فرمايشات رهبري در تاريخ 1392.6.26

شايان ذکر است "نرمش قهرمانانه " کليد واژه‌اي بود که مقام معظم رهبري در دیدارشان با سرداران و فرمانده‌هان سپاه پاسداران آن را بيان فرمودند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار