نتايج يك تحقيق نشان داد كه موارد ابتلا به سل در مردان 1.5 تا 2 برابر زنان بوده است و گروه سني 25 تا 35 سال بيشتر دچار اين بيماري شده اند.

كمال بشارتي اصل، متخصص بيماري هاي عفوني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصريح كرد: بيماري سل هنوز هم به عنوان يك بيماري بسيار مهم و شايع در جهان مطرح است و سالانه ميليون ها نفر از مردم جهان به آن مبتلا شده كه تعداد قابل ملاحظه اي از آنها جان خود را از دست مي دهند.

وي با اشاره به تحقيقات انجام شده در زمينه اپيدميولوژي بيماري سل در جهان و ايران اظهار داشت: مطالعات انجام شده در خصوص سل در بسياري از موارد مشابه است و البته در مواردي تفاوت هايي نيز مشاهده مي شود.

بشارتي اصل تاكيد كرد:‌نتايج يك تحقيق نشان داد كه موارد ابتلا به سل در مردان 1.5 تا 2 برابر زنان بوده است و گروه سني 25 تا 35 سال بيشتر دچار اين بيماري شده اند.

وي يادآور شد‌:‌ اين تحقيق نشان داد كه موارد همزماني عفونت هاي سل و اچ اي وي نيز قابل ملاحظه بوده و در واقع افراد مبتلا به سل كه همزمان دچار ايدز نيز بوده اند بيشتر گرفتار موارد سل فعال و پيشرفته مي شوند.

بشارتي اصل خاطر نشان كرد: بر طبق نتايج تحقيق فوق همچنين موارد شكست درمان سل به ويژه موارد سل فعال نيز قابل ملاحظه بوده است./ح

انتهاي پيام/

برچسب ها: سل ، ریه ، اپیدمیولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.