عضو کميسيون حقوقي، قضايي مجلس گفت: از رئيس جمهور کشورمان مي‌خواهم که گروهي جهت بررسي مشکلات "زاينده رود" تعيين کرده و در جهت رسيدگي به آن همت گمارند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ "نيره اخوان بيطرف" نماينده مردم اصفهان در جلسه علني امروز (سه‌شنبه 16 مهرماه) در نطق ميان‌دستور خود با اشاره به ماه "ذي‌الحجه"، اظهار داشت: حج، اين کنگره عظيم اسلام در حال شکل‌گيري است، حج نماد وحدت جهان اسلام و معرفي دين اسلام به‌عنوان دين کامل و نسخه هدايت و رستگاري بشريت است.
 
وي افزود: برائت از مشرکين يکي از ارکان مهم ابراهيمي است، بنيان‌گذار انقلاب اسلامي ايران فرمودند؛ فرياد "مرگ بر آمريکا" متابعت از امر خداوند و رسول خداست و نبايد به سمتي حرکت کرد که امر خداوند را تخطئه کرد.
 
عضو کميسيون حقوقي قضايي مجلس تصريح کرد: فرمايشات امام خميني(ره) بر اين مبناست که آمريکا نمونه بارز استکبار است، مقام معظم رهبري نيز در فرمايشات اخير خود آمريکا را غير قابل اعتماد ،خودبرتربين و عهدشکن خوانده‌اند و آنها را گرفتار در تنگه شبکه بين‌المللي صهيونيست برشمردند.
 
بيطرف با اشاره به سفر اخير رئيس جمهور به نيويورک، ادامه داد: از مواضع رئيس جمهور کشورمان و دستگاه سياست خارجي که توانستند اعتماد و نظر مقام معظم رهبري نسبت به عملکرد خود را جلب کنند، تقدير مي‌کنم.
 
نماينده مردم اصفهان تاکيد کرد: رژيم جعلي صهيونيست که امروز منزوي‌تر از هميشه تلاش مي‌کند که در جهان ايران هراسي را ترويج دهد، بيش از گذشته خطر فروپاشي و انحطاط خود را احساس کرده و سعي در پنهان کردن اين واقعيت دارد، رژيم غاصب صهيونيستي پس از شکست مذبوحانه در نبردهاي 33 روزه و 22 روزه که با فرزندان مقاومت و همچنين شکست در سوريه، خود بيش از ديگران به اين مهم واقف شده که ديگر آمريکا و رژيم صهيونيستي ابرقدرت نيست و جمهوري اسلامي ايران تعيين‌کننده معادلات منطقه‌اي در غرب آسيا و شمال آفريقا است.
 
بيطرف اضافه کرد: ايران به عنوان يک قدرت منطقه‌اي همواره بايد براي حفظ و صيانت از انقلاب از توانايي دفاع مناسبي برخوردار بوده و براي اين مهم لازم است دولتمردان در آستانه تنظيم بودجه سال 93 نسبت به افزايش اعتبارات آن اقدامات لازم را انجام دهند.
 
نماينده مردم اصفهان با اشاره به هفته نيروي انتظامي، اظهار داشت: از مسئولان نيروي انتظامي، انتظار مي‌رود تا نسبت به بهبود وضع معيشتي پرسنل نيروي انتظامي اقدام کرده و درباره خدمتگزاراني که در مناطق مرزي به حفظ و پاسداري از ميهن عزيزمان مي‌پردازند، توجه و رسيدگي ويژه‌اي شود.
 
وي با اشاره به مشکلات حوزه انتخابيه‌اش افزود: نيمي از استان اصفهان کويري است و طوفان شهر اصفهان را مي‌بلعد، آلودگي هوا موجب شده که اين شهر تبديل به دومين شهر آلوده ايران شود، متاسفانه "دبي" فاضلاب بيش از دبي آب شده و واحدهاي توليدي فولاد مبارکه ذوب آهن و پالايشگاه‌ها به ميزان بالايي مصرف آب داشته باشند که تعيين اين نياز به تضييع حقه، حق آبداران منجر شده است.
 
وي افزود: حق‌آبداران، خسارتي دريافت نکردند و از طرفي واحدهاي آلوده کننده هم عوارض پرداخت نمي‌کنند، به گونه‌اي که محلات اطراف اين صنايع از نبود امکانات در رنج بوده و مشکلات عديده‌اي براي آنها ايجاد شده که گويا سازمان محيط زيست هم وظيفه‌اي ندارد.
 
عضو کميسيون حقوقي قضايي مجلس، تاکيد کرد: مسئولان ذي‌ربط بابت پرداخت خسارت کشاورزان حق آبداران توجهي نکرده و در حال حاضر نيز کشت پاييزه صورت نگرفته است.
 
نماينده مردم اصفهان تصريح کرد: از رئيس جمهور کشورمان مي‌خواهم که گروهي جهت بررسي مشکلات زاينده رود تعيين کرده و در جهت رسيدگي به آن همت گمارند.
 
بيطرف در پايان به ساير مشکلات حوزه انتخابيه‌اش اشاره کرد و از مسئولان تقاضاي رسيدگي به آنها را داشت.
 
انتهاي پيام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار