مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت : طرحهای توسعه ای در این منطقه با ممنوع شدن فروش زمینهای قشم اجرا می شود.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس شهریار مشیری افزود: منطقه آزاد قشم با تامین امنیت و تضمین سرمایه فعالان اقتصادی داخلی و خارجی درصدد جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور و فعالان اقتصادی دیگر کشورهای خارجی در این منطقه است.

وی گفت: در این دوره ، زمین تنها به صنعتگران ایرانی و خارجی که توانایی راه اندازی کارخانه های صنعتی را دارند واگذار می شود تا اشتغالزایی در این منطقه افزایش یابد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ایران امن ترین کشور منطقه و جزیره قشم نیز در بین جزایر کشور امن ترین جزیره برای انجام فعالیت های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صنعتی، تجاری و گردشگری است.

مشیری افزود: برای تامین مخارج خود نباید به فروش اموال جزیره روی آوریم و یا دست به دامن دولت شویم بلکه باید با اجرای طرحهای توسعه ای بدون نیاز به فروش زمین خدمات گسترده ای را در منطقه اجرا کنیم .

وی گفت: جزایر ایرانی سپر دفاعی کشور هستند و در کنار ارتقاء ضریب امنیت در این جزایر باید زمینه جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاران را در دستور کار خود قرار دهیم.

گفته می شوداوایل امسال 11 هکتار زمین در ساحل شمالی جزیره قشم با قیمت هفت میلیارد تومان برای ساخت مجتمع توریستی به بابک زنجانی فروخته شد.

پیش از این نیز 20 هکتار از زمینهای قدیمی ترین فرودگاه قشم که به لحاظ موقعیت راهبردی و تجاری در بهترین مکان این جزیره واقع شده است در یک حراجی بی سابقه فروخته شد./س

برچسب ها: ممنوعیت ، فروش زمین ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.