حجت الاسلام وحید احمدی گفت: برای برقراری عدالت ، پرداخت یارانه به طبقات ضعیف تر جامعه با تمکن مالی ضعیف، مد نظر قرار بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 

وی ادامه داد:مبلغ فعلییارانه برای برخی افراد جامعه اصلا به حساب نمی آید و این در حالیست که برخی دیگر با این پول ارتزاق می کنند و از این رو توزیع یکسان یارانه بین همه طبقات عادلانه نیست.

نماینده کنگاور، صحنه و هرسین با اشاره به هدف و فلسفه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها که حمایت از اقشار ضعیف و کم درآمد بود، خاطرنشان کرد: اگر مفهوم اصلی طرح هدفمندی یارانه ها را در نظر بگیریم یارانه اقشار متمکن باید حذف شوند.

احمدی با بیان اینکه دولت موظف است همه طبقات جامعه را مورد حمایت قرار دهد، تاکید کرد: حذف دهک های ثروتمند و متمکن به این معنا نیست که آنها از حمایت و امکانات دولت بی بهره خواهند بود و حمایت از اقشار مختلف می تواند در قالبهای مختلفی از جمله حمایت و و ایجاد امنیت برای سرمایه عده ای از مردم باشد و برای عده ای دیگر به صورت کمک مالی مستقیم صورت گیرد.

اگر به فسلفه قانون هدفمندی یارانه ها توجه شود دست دولت نیز هم از نظر منطقی و هم از نظر قانونی برای حذف اقشار متمکن از دریافت یارانه ها باز است.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه یادآوری کرد: اگر طرح هدفمندی یارانه ها از ابتدا درست انجام می شد اهدافی که برای آن در نظر گرفته شده بود محقق می شد، اما متاسفانه از این قانون تنها بخش پرداخت نقدی یارانه به مردم اجرا شد و سایر بخش هایی که قانون هدفمندی یارانه ها را تکمیل می کرد به اجرا در نیامد.

احمدی تصریح کرد: قرار بود بخشی از درآمد ناشی از هدفمندی یارانه ها به صورت نقدی و در قالب یارانه به مردم پرداخت شود و بخش دیگر برای تولید و کشاورزی و همچنین به دولت اختصاص پیدا کند که این امر محقق نشد.

این نماینده مجلس گفت: قرار بود با اجرا شدن همه بخش های این قانون، هزینه هایی که دولت به صورت غیرهدفمند صرف می کند، هدفمند شود که این امر کامل محقق نشد.

وی معتقد است برای اینکه پرداخت یارانه ها بهتر و راحت تر صورت بگیرد دولت باید این قانون را در مدت زمان طولانی تر و باشیب ملایم تری اجرا می کرد تا افزایش تورم و مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد نشود و آثار آن برای مردم قابل تحمل باشد.

به گفته احمدی بخشی از درآمد هدفمندی یارانه ها نیز باید به تولید اختصاص یابد تا شاهد تقویت بنیه اقتصادی و ایجاد اشتغال باشیم، نه اینکه کارخانجات و واحدهای تولیدی ما تحت فشار قرار گیرند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، پرداخت ، طبقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.