امام جمعه موقت اصفهان گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و بازتاب آن در سراسر دنیا می‌تواند آرامش موجود در کشور ایران را به تمام مردم و به ویژه کودکان دنیا نشان دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در بازدید از ستاد برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را شایسته برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام کرد و افزود: اصفهان پایتخت فرهنگی کشور است و ضروری است که در تمام محورهای فرهنگی نمادی ویژه خود داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به مزایای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به میزان قابل توجهی در تقویت روحیه کودکان و نوجوانان که یکی از سفارشات مهم اسلام و بزرگان اسلام است نقش داشته باشد.

وی به بازتاب جهانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز اشاره کرد و افزود: بازتاب سراسری این جشنواره می‌تواند آرامش واقعی موجود در کشور ایران را به عموم مردم جهان برساند و این آرامش را الگویی برای آنها قرار دهد.

امام جمعه موقت اصفهان و عضو مجلس خبرگان رهبری با ارایه پیشنهادهایی برای بهتر برگزار شدن این جشنواره گفت: برای بهبود فضای جشنواره باید فضایی شاد و حلال ایجاد شود تا تمام کودکان با تفکرات مختلف بتوانند از فضای جشنواره بهره کاملی را ببرند.

آیت‌الله مهدوی حضور کودکان مؤذن در جشنواره را نیز ضروری دانست و افزود: برای ایجاد فضای معنوی در جشنواره بیست و هفتم بهتر است از مؤذنان کودک و نوجوان بخواهید که با پخش اذان به صورت زنده فضای شاد و معنوی جشنواره را دوچندان کنند.

وی هم‌چنین به استفاده از دانش‌آموز نخبه و محروم در جشنواره بیست و هفتم اشاره کرد و ادامه داد: این دانش‌آموزان آینده سازان کشور هستند و با استفاده از ظرفیت آنها در جشنواره می‌توان جشنواره پرباری را به لحاظ علمی و تربیت نخبگان برای آینده برگزار کرد.

خاطر نشان می شود: بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد./ز

برچسب ها: اصفهان ، امام ، جمعه ، موقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.