ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز اظهار داشت: باور دارم که متخصصان شیمیایی می‌توانند تسلیحات شیمیایی سوریه را در عرض یک سال منهدم کنند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین ، وی افزود: دمشق در عملیات انهدام این تسلیحات به طور فعال و شفاف مشارکت دارد.
 رئیس جمهور روسیه  پس از دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت، ما درک و تفاهم مشترکی در خصوص اقدامات لازم برای از بین بردن سلاح های شیمیایی سوریه داریم.
وی در پایان نشست سران اپک در جزیره بالی اندونزی در جمع خبرنگاران تاکید کرد، من خیلی خوشحال هستم که پرزیدنت اوباما این موضع را در خصوص سلاح های شیمیایی سوریه اتخاذ کرده است.
بازرسان و کارشناسان بین المللی برای از بین بردن سلاح های شیمیایی سوریه اوایل ماه جاری وارد این کشور شده اند. روسیه متحد جدی و نزدیک سوریه آمادگی خود را برای همکاری در خصوص از بین بردن سلاح های شیمیایی اعلام کرده است.
در همین حال پوتين از اندونزي خواست به عنوان کشوري که بزرگترين جمعيت مسلمانان  را دارد ، در کنفرانس ژنو دو شرکت کند.
پیش از این نیز"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود که همکاری دمشق با کارشناسان سلاح شیمیایی سازمان ملل متحد در حال حاضر بدون هیچ مشکلی در جریان است.
سازمان ملل متحد اعلام کرد که سوری‌ها روز یکشنبه تحت رهبری کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی بخشی از زرادخانه سلاح شیمیایی خود را نابود کرده‌اند.
سازمان منع تسلیحات شیمیایی روز گذشته (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت سوریه در انهدام زرادخانه شیمیایی این کشور همکاری کامل کرده است.
در پی قطعنامه شورای امنیت، دولت سوریه موافقت خود را برای انهدام تسلیحات شیمیایی خود اعلام کرد.در قطعنامه شورای امنیت از سوریه خواسته شده است تا اواسط سال 2014 تمامی تسلیحات شیمیایی خود را از بین ببرد.
برچسب ها: بین الملل ، پوتین ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار