كارشناس مسائل خانواده گفت: آفت زندگي مشترك بسياري از جوانان نداشتن آگاهي و كمبود مهارت‌هاي برقراري ارتباط زوجين است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، طاهره نيك در كارگاه تخصصي «درس‌هايي از زندگي مشترك امام علي(ع) و حضرت فاطمه(سكه هم‌زمان با سالگرد پيوند آسماني اين دو بزرگوار در دارالقرآن الكريم حرم مطهر رضوي ويژه عموم زائران برگزار شد، با تأكيد بر اين‌كه زوج‌هاي جوان بايد در برابر ناملايمات و سختي‌هاي زندگي صبر و شكيبايي داشته باشند، عنوان كرد: زندگي مشترك به ويژه در اوايل آن همراه با مشكلات و مسائل بسياري است. براي مقابله با اين مشكلات، زوج‌هاي جوان بايد تدابير لازم را بينديشند و به كار بندند.

اين استاد حوزه بيان داشت:‌ برخورداري از روحيه بردباري و صبر در مقابل محروميت و سختي از جمله راه‌هاي مقابله با ناملايمات زندگي است. ظرفيت روحي زوج‌ها بايد در حدي باشد كه حتي به رغم ناتواني در حل بعضي از اين سختي‌ها و مشكلات، تعادل روحي و رفتاري خود را از دست ندهند.

اين كارشناس مسائل خانواده به تبيين وظايف زن و شوهر نسبت به يكديگر پرداخت و در اين زمينه به مواردي مانند تأمين نياز جسمي و روحي و رواني، اجتناب از سوء ظن‏هاي بي‏مورد، رعايت احترام و پرهيز از تندخويي و بدزباني، رعايت صداقت و وفاداري اشاره كرد.

وي در ادامه با بيان اين‌كه در قرآن كريم رسيدن به آرامش و آرامش بخش‌بودن علت اصلي خلقت زن و شوهر عنوان شده است، اظهار داشت: خدواند در آيه 21 سوره مباركه روم مي‌فرمايد: «از نشانه های او، این است که همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش بگیرید و بین زن و شوهر مودت و رحمت قرارداده است

اين سخنران حرم مطهر رضوي گفت: امام سجاد(ع) در رساله حقوق مي‌فرمايند: حق همسر این است که بدانى خداوند او را مایه آرامش، آسایش، همدم و پرستار تو قرار داده و شايسته است که هر یک از زوجين به‌خاطر همسرش شكرگذار خداوند متعال باشد/س

برچسب ها: مهارت ، زندگی ، مشترک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.