عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :‌ازدواج مناسب نقش موثری در ارتقاء سلامت روان فرد ایفاء می کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر محمد رضا فیاضی بردبار با اشاره به اینکه در ازدواج تجربه به اشتراک گذاشتن احساسات ایجاد می شود اظهار داشت :‌این امر موجب به رسمیت شناختن احساسات مثبت و منفی و بروز آنها و در نتیجه افزایش سلامت روان فردی می شود .

دانشیار گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در ازدواج دستیابی به برخی ازنیازهای عالیه میسر می شود افزود:‌تجربه دوست داشتن و دوست داشته شدن، امنیت، سلامت وپاسخ به نیازهای روانی از دیگر مزایای ازدواج مناسب به شمار می رود .

فیاضی بردبار با اشاره به اینکه در محیط خانواده تجربه ایثار نیز افزایش می یابد اظهار داشت :‌هنگامی که همسر از بسیاری از نیازهای و خواسته های خود با هدف افزایش آسایش و راحتی همسر و فرزندانش می گذرد ، نوعی ایثار است که در زندگی مشترک تجربه می شود .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد حمایت را یکی از محورهای مهم در خانواده برشمرد و اظهار داشت :‌باید محیط خانواده به گونه ای باشد که اگر شرایط بحرانی و استرسی بر فرد وارد شد،مهمترین منبع حمایت کننده خود را خانواده بداند .

وی با اشاره به اینکه افزایش حس مسئولیت از دیگر مزایای زندگی مشترک به شمار می رود که ممکن است در دوران تجرد زیاد به ان پرداخته نشود گفت:‌ زمانی که زوجین در مقابل یکدیگر متعهد می شوند که تا پایان عمر همراه هم باشند این یک نوع حس مسئولیت است 

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به دیگر فواید ازدواج سالم افزود:‌ انسان با ازدواج کامل می شود و بسیاری از احساسات و نیازهای فرهنگی، دینی، اجتماعی و روانی فرد از جمله ايجاد اخلاق نيكو در افراد، سلامت و بهداشت رواني، انس، آرامش، مودت تکامل پیدا می کند.

وی با بیان اینکه برای داشتن زندگی سالم باید یک ازدواج مناسب داشت خاطر نشان کرد:‌ دستیابی به بلوغ روانی و اجتماعی، داشتن شرایط متناسب ( هم شان،هم سطحی از نظر مسائل اجتماعی،فرهنگی )و اشتراک داشتن خانواده ها از اصول مهمی است که به یک ازدواج موفق می انجامد/س 

برچسب ها: ازدواج ، مناسب ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن پور اسماعیل
۲۳:۵۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
اصلا ازدواج نکنید ،