معاون دفتر حفاظت و حمايت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور گفت: اعتبارات اين سازمان در مقايسه با حجم كار و گستردگي فعاليت هاي آن در حفاظت از اراضي جنگلي و مرتعي ناچيز است.

اميرمسعود جلالي در نشست بررسي زوال و خشكيدگي گونه هاي جنگلي و مرتعي استان چهارمحال وبختياري در شهركرد اظهار داشت: لازم است اعتبارات اين سازمان براي اجراي طرح هاي تحقيقاتي با موضوع صيانت از اراضي ملي افزايش يابد.
وي، با بيان همكاري سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور با سازمان هاي تحقيقاتي كشور، نظير مراكز تحقيقات منابع طبيعي و كشاورزي استان ها افزود: در بودجه سال جاري، در مجموع 120 ميليارد ريال اعتبار به اجراي طرح هاي تحقيقاتي صيانت از جنگل ها اختصاص يافته است كه 50 ميليارد ريال آن اعتبارات ملي است و 70 ميليارد آن نيز از محل منابع درآمدي تامين مي شود.
جلالي، همكاري با مراكز تحقيقاتي كشور به منظور بررسي دلايل خشكيدگي برخي از گونه هاي جنگلي و مرتعي كشور به ويژه در استان چهارمحال وبختياري تصریح کرد: تنوع خشكيدگي گونه هاي جنگلي در اين استان، مورد توجه كارشناسان است.
معاون دفتر حفاظت و حمايت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور، با بيان اينكه عوامل متعددي نظير بروز خشكسالي، دخالت هاي انساني، ريزگردها و حملات بيوتروريسم مي تواند بر افزايش آسيب به گونه هاي جنگلي و مرتعي كشور موثر باشد گفت: نتايج تحقيقات كارشناسان، پس از بررسي دقيق در رسانه هاي جمعي اطلاع رساني مي شود.
86.6 درصد از مساحت استان چهارمحال و بختياري را اراضي ملي شامل جنگل ها و مراتع تشكيل مي دهند كه بخشي از گونه هاي موجود در اين عرصه ها بر اساس نظر كارشناسان اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري این استان، دچار خشكيدگي شده است./س
برچسب ها: کمبود ، اعتبار ، صیانت ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.